تیلرسون: دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نباید تکرار شود

تیلرسون: دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نباید تکرار شود
يکشنبه 18 تير 1396 - 18:18

وزیر خارجه آمریکا در کی یف درباره ادعای مداخله روسیه در انتخابات آمریکا تاکید کرد؛ مهم آن است که مطمئن شویم این اتفاق تکرار نشود.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با رئیس جمهور اوکراین در کی یف در بخش پاسخ به سوالات، درباره تعهد آمریکا به اوکراین گفت: رئیس جمهور ترامپ کاملا روشن اعلام کرده است که پیشرفت و حل نهایی بحران اوکراین و احیای استقلال و تمامیت ارضی اوکراین ضرورت دارد تا آمریکا و روسیه بتوانند روابط خود را بهبود بخشند. این مسئله برای مردم آمریکا اهمیت زیادی دارد و رئیس جمهور نیز این موضوع را به روشنی در ارتباطات با همتایان روس بیان کرده است. انتصاب وولکر گواهی بر این موضوع است تا به طور مستقیم با گروه نورماندی در تماس باشد. ما می خواهیم دنبال راههایی برای تغییر وضعیت موجود باشیم زیرا ادامه وضعیت موجود اصلا قابل قبول نیست. بنابراین ما باید این گفتگوها را احیا کنیم و آنها را جلو ببریم و این هدف ما و هدف از انتصاب وولکر است. بنابراین ما امیدواریم بتوانیم این وضع را تغییر دهیم و پیشرفت حاصل کنیم. 

تیلرسون در پاسخ به سوال دیگری درباره موضوع مداخله روسیه در انتخابات آمریکا در گفتگوهای ترامپ و پوتین گفت: این اولین موضوعی بود که رئیس جمهور ترامپ در گفتگو مستقیم با رئیس جمهور روسیه مطرح کرد. صادقانه بگویم ما انتظار نداشتیم پاسخی جز آنکه که شنیدیم، بشنویم. بنابراین گفتگوها آن طور که انتظار داشتیم پیش رفت. البته نکته ای که در اینجا مطرح شد این بود که نشان دهیم این مسئله ای است که مردم آمریکا درباره آن نگران هستند و اینکه این مسئله همانند مانعی بر سر توانایی ما برای بهبود روابط میان آمریکا و روسیه است و لازم است که حل و فصل شود به طوریکه به مردم آمریکا اطمینان دهیم مداخله در انتخابات ما نه از طرف روسیه و نه از طرف هیچ کشور دیگری اتفاق نخواهد افتاد. بنابراین چیزی که اعلام شد اول این بود که ما می خواهیم گفتگویی درباره تامین این تضمینها و اطمینان بخشی ها داشته باشیم. درباره آنچه در گذشته رخ داده است، من نمی دانم آیا هرگز به توافقی با همتایان روس خود خواهیم رسید یا نه. به نظر من مسئله مهم این است که اطمینان حاصل کنیم این اتفاق دوباره تکرار نشود.

وزیر خارجه آمریکا افزود: آنچه با روس ها در حوزه سایبری توافق کردیم این بود که چارچوبی پیدا کنیم که بر اساس آن بتوانیم چنین مسائل پیچیده ای را در رابطه با تهدیدات سایبری، امنیت سایبری و هجمه های سایبری حل و فصل کنیم. روشن است این چالشی برای همه ماست و روسیه تنها کشوری نیست که می خواهد به ایجاد چارچوبی برای برخورد با مسئله ای به این پیچیدگی در قالب جامعه بین المللی کمک کند. به نظر من مداخله در انتخابات نشان می دهد که استفاده از چنین ابزارهایی تا چه حد پیچیده شده است. ما می خواهیم به این مسئله رسیدگی کنیم و قضیه فقط درباره روسیه نیست، بلکه درباره مشارکت جامعه جهانی در این قضیه نیز هست. 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها