جلال طالبانی امروز به تهران می آید

جلال طالبانی امروز به تهران می آید
يکشنبه 18 تير 1396 - 18:19

براساس اطلاع دفتر جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق و دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق، وی امروز یکشنبه در راس هیاتی متشکل از اعضای دفتر خود به جمهوری اسلامی ایران سفر می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ناظم دباغ نماینده دولت اقلیم کردستان عراق در جمهوری اسلامی ایران، در خصوص سفر طالبانی به تهران به رسانه های منطقه گفته است: نزدیک به یک ماه است جمهوری اسلامی ایران از طالبانی برای سفر به تهران دعوت کرده است، اما منتظر فرصت مناسبی بودیم که ایشان امکان سفر را داشته باشند.
در خصوص ماهیت سفر طالبانی به ایران ناظم دباغ گفت: این دیدار یک دیدار سیاسی نیست و صرفا یک سفر عادی به شمار می رود.
رزگار علی عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز در خصوص سفر طالبانی به ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه تاریخی و مهم برای اقلیم کردستان عراق است و سفر طالبانی به ایران نیز دارای اهمیت خاصی است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران روابط قدیمی و تاریخی با اقلیم کردستان عراق و احزاب کرد عراقی و بخصوص جلال طالبانی دارد و این سفر نیز در این راستا انجام می شود.
به گفته رزگار علی، بعد از سکته مغزی طالبانی در سال 2013 میلادی این اولین سفر رسمی طالبانی به جمهوری اسلامی ایران می باشد و سفر نیز به درخواست ایران انجام می شود.
این عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق معتقد است، روابط ایران و اقلیم کردستان عراق به قدمت مبارزات کردها با رژیم بعث بوده ودر طول حیات انقلاب اسلامی رشد داشته و شخص طالبانی در این حوزه بسیار موثر بوده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها