500 پلیس در اغتشاشات آلمان زخمی شدند

500 پلیس در اغتشاشات آلمان زخمی شدند
يکشنبه 18 تير 1396 - 19:09

مقامات آلمان روز یکشنبه اعلام کردند نزدیک به 500 مامور پلیس در درگیری با معترضان در جریان نشست گروه 20 زخمی شدند، اما رقم دقیقی درباره تعداد معترضان زخمی شده در دسترس نیست.

العالم – اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از هامبورگ، پلیس آلمان اعلام کرد : خشونت ها پس از بازگشت سران گروه 20 به کشورهای خود در روز شنبه، ادامه داشت به طوری که معترضان تندرو چپگرا تا ساعات اولیه صبح، چندین خودرو را به آتش کشیدند.

معترضان پس از پایان نشست، در منطقه شانتسن تجمع کردند که یکی از پایگاه های تندروها است و از روز پنجشنبه صحنه چندین درگیری بوده است.

پلیس در توییتر اعلام کرد معترضان که بطری های شیشه ای در دست داشتند و خودروها را هدف قرار می دادند، توسط ماموران که از ماشین آبپاش و گاز اشک آور استفاده می کردند، به عقب رانده شدند.

هارتموت دوده، مسئول عملیات پلیس هامبورگ در یک کنفرانس خبری اعلام کرد 476 مامور از روز پنجشنبه زخمی و 186 نفر بازداشت شده اند.

بیش از 20 هزار مامور پلیس در چارچوب این عملیات، مستقر شده اند. رقم دقیقی درباره تعداد معترضان زخمی شده در دسترس نیست.

پیشتر، فرانک والتر اشتاینمایر رئیس جمهور آلمان همراه با اولاف شولتس شهردار هامبورگ خسارات را بررسی و از ماموران زخمی شده در بیمارستان عیادت کرد.

هامبورگ، یک شهر بندری و پایگاه تندروهای مخالف نظام سرمایه داری است و مقامات از مدتها قبل خود را برای خشونت های احتمالی در حاشیه این اجلاس آماده کرده بودند.

دوده اذعان کرد به رغم 18 ماه تدارکات، نیروهای امنیتی به علت ابعاد خشونت ها غافلگیر شدند.

درگیری ها در شرایطی به وقوع پیوست که سران 20 اقتصاد بزرگ نوظهور و توسعه یافته جهان یک نشست دو روزه را با محوریت تجارت، گردشگری، تغییرات آب و هوایی و دیگر مسائل مهم جهانی برگزار کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها