ملاقات پسر ترامپ با یک وکیل روس برای کسب اطلاعات درباره کلینتون

ملاقات پسر ترامپ با یک وکیل روس برای کسب اطلاعات درباره کلینتون
دوشنبه 19 تير 1396 - 08:08

به نوشته نیویورک تایمز، سال گذشته یکی از پسران رئیس‌جمهور آمریکا موافقت کرد در ازای دریافت اطلاعاتی درباره هیلاری کلینتون، با یک وکیل روس دیدار کند.

العالم - آمریکا

به نقل از بی‌بی‌سی؛ سال گذشته دونالد ترامپ جونیور – یکی از فرزندان رئیس‌جمهور آمریکا – موافقت کرد در ازای دریافت اطلاعاتی درباره هیلاری کلینتون، با یک وکیل روس دیدار کند. به نوشته نیویورک تایمز، این وکیل با کاخ کرملین پیوندهایی دارد.

به گفته دونالد ترامپ جونیور، وی با "ناتالیا وسلنیتسکایا" دیدار کرد؛ اما در آن جلسه اطلاعات معناداری "درباره کلینتون" ارائه نشد.

همچنین جرد کوشنر – داماد ترامپ – و "پال جی مانافورت" – رئیس اسبق کمپین انتخاباتی ترامپ – در این جلسه حضور داشتند.

این ملاقات در 9 ژوئن سال گذشته و در برج ترامپ در نیویورک انجام شد. دونالد ترامپ دو هفته پیش از آن نامزدی نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری را از آن خود کرده بود. از این دیدار به عنوان نخستین جلسه سری تأییدشده میان یک شهروند روس و یکی از افراد نزدیک به ترامپ نام برده می‌شود.

مقامات آمریکایی در حال بررسی مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال گذشته این کشور هستند. پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و کنگره آمریکا هر دو می‌کوشند دریابند آیا مقامات کمپین انتخاباتی ترامپ با طرح ادعایی کرملین همکاری داشته‌اند یا خیر. این بررسی‌ها هنوز به نتیجه‌ای درباره همکاری مقامات کمپین ترامپ و کاخ کرملین دست نیافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها