حمله مرگبار ائتلاف به "نیروهای سوریه دمکراتیک"

حمله مرگبار ائتلاف به
دوشنبه 19 تير 1396 - 13:36

پایگاه های ترکیه ای اعلام کردند هواپیماهای ائتلاف بین المللی علیه داعش، به اشتباه مواضع "نیروهای سوریه دمکراتیک" در حومه الرقه را هدف قرار دادند که بر اثر آن، 40 نفر کشته شدند.

العالم – سوریه

خبرگزاری رسمی ترکیه آناتولی در این باره به نقل از منابع محلی گزارش داد: جنگنده های ائتلاف بین المللی علیه داعش مواضع "نیروهای سوریه دمکراتیک" در روستای العکیرشی را هدف قرار دادند که در نتیجه آن 40 نفر از نیروهای مذکور کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

منابع خبرگزاری آناتولی، همچنین به درگیری هایی در اطراف روستای مذکور میان "نیروهای سوریه دمکراتیک" و عناصر داعش اشاره و تأکید کرد: نیروهای ائتلاف بین المللی، مواضع داعش را به طور گسترده هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، کاربران شبکه های اجتماعی و فعالان سوری اعلام کردند نیروهای ائتلاف بین المللی دیروز به رقه حمله کردند که بر اثر آن شماری غیرنظامی کشته و زخمی شدند. همچنین در جریان درگیری میان نیروهای سوریه دمکراتیک و داعش در داخل و اطراف شهر الرقه، چندین شهروند عادی کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر، ائتلاف بین المللی علیه داعش، تاکنون هیچ گونه بیانیه ای در تأیید یا نفی حملات هوایی روز گذشته به شهر الرقه که منجر به کشته و زخمی شدن دهها غیر نظامی شد صادر نکرده است.

در همین راستا، فعالان سوری اعلام کردند روز گذشته یک خودروی بمب گذاری شده داعش، مقر نیروهای سوریه دمکراتیک در روستای العکیرشی واقع در حومه غربی الرقه هدف قرار داد که بر اثر آن 11 تن از نیروهای مذکور، کشته و شماری دیگر زخمی شدند. همچنین خبرها، از کنترل نیروهای مذکور بر روستای العکیرشی و بازپس گیری آن از عناصر داعش حکایت دارد.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها