یورش نظامیان سعودی به شهرک شیعه‌نشین «العوامیه»

یورش نظامیان سعودی به شهرک شیعه‌نشین «العوامیه»
دوشنبه 19 تير 1396 - 13:50

با گذشت بیش از دو ماه از محاصره شهرک العوامیه به وسیله نظامیان آل سعود، گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که این منطقه روز گذشته نیز هدف حمله نظامیان سعودی قرار گرفت.

العالم-عربستان سعودی

به گزارش شبکه خبری نبأ، روز یکشنبه (دیروز) نظامیان آل سعود با استفاده از خودروهای زرهی به چند محله در شهرک العوامیه یورش بردند.

در حالی که دو ماه از محاصره این منطقه به وسیله نیروهای امنیتی وزارت کشور عربستان می گذرد، خودروهای زرهی عربستان دیروز وارد محله های شکر الله و الجمیمه شدند و به صورت بی هدف اقدام به تیراندازی کردند که علاوه بر زخمی شدن دو غیر نظامی خسارت هایی هم به ساختمان های تجاری منطقه وارد کردند.

این حمله به وسیله نیروهای ویژه واکنش سریع عربستان اجرا شده است، چند روز پیش وزارت کشور عربستان ادعا کرده بود یک خودروی گشت زنی این نیروها در منطقه المسوره در العوامیه مورد هدف قرار گرفته بود که منجر به کشته شدن یک نظامی و زخمی شدن چند تن دیگر شده و به نظر می رسد حمله روز گذشته به غیر نظامیان در العوامیه  به همین دلیل صورت گرفته است.

بیش از دو ماه است که مردم العوامیه به بهانه عربستان برای تخریب محله تاریخی المسوره در سایه سکوت جهانی در محاصره نیروهای نظامی عربستان قرار گرفته و  به صورت روزانه شاهد عملیات های غیرقانونی نظامی علیه شهروندان هستند. در تصاویری که اخیرا از این منطقه منتشر شده حجم ویرانی و تخریب به حدی است که به نظر می رسد به یک منطقه جنگی تبدیل شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها