مک کین: آمریکا در جنگ افغانستان شکست می خورد

مک کین: آمریکا در جنگ افغانستان شکست می خورد
دوشنبه 19 تير 1396 - 15:12

رئیس کمیسیون نیروهای مسلح در سنای آمریکا گفت که کشورش استراتژی خاصی برای عادی سازی اوضاع در افغانستان ندارد و لذا جنگی را که 15 سال پیش در این کشور آغاز کرده است خواهد باخت.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، "جان مک کین" در تحلیل روند عملیات نظامی در افغانستان به شبکه تلوزیونی "سی بی اس" گفت: ما هیچ استراتژی نداریم و شکست خواهیم خورد.

مک کین گفت ارتش ملی افغانستان خسارت های غیر قابل قبولی را متحمل شده است و ما باید به دنبال طرح استراتژی جدیدی باشیم.

مک کین به تازگی در رأس هیئتی از اعضای دو حزب جمهوری خواه و دموکرات به افغانستان و پاکستان و امارات سفر کرده و با مقامات کابل و نیز ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان دیدار کرده است.

وی از سوی دیگر ضمن انتقاد از وضعیت موجود گفت: ما می دانیم مشکل کجاست، مشکل در کاخ سفید است متأسفانه کاخ سفید به شدت دچار هرج و مرج شده است.

در حال حاضر بیش از 13 هزار نظامی ائتلاف بین المللی از جمله 8400 افسر و تفنگدار آمریکایی در افغانستان مستقر هستند.

جان ساپکو، بازرس ویژۀ امریکا برای بازسازی افغانستان نیز گفت دولت افغانستان در نوامبر 2015، 72 درصد از خاک این کشور را تحت کنترل داشت در حالی که این میزان در نوامبر 2017 به 57 درصد کاهش یافته است.

روزنامه "وال استریت ژورنال" هفته پیش در گزارشی نوشته بود کاخ سفید بدون کسب موافقت، اجازه ارسال تجهیزات نظامی و 3900 تفنگدار را به افغانستان به وزارت دفاع داده است.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها