چگونه پول برق کمتری بپردازیم

چگونه پول برق کمتری بپردازیم
سه شنبه 20 تير 1396 - 14:21

راهکارهای ساده ای وجود دارد که می توانیم پول برق کمتری بپردازیم در عین حال به میزان مورد نیاز خود از نعمت برق برخوردار باشیم. بسیاری از مصرف کنندگان اطلاع ندارند که در ساعات پیک، ۲.۵ برابر بیشتر از زمان غیرپیک بابت مصرف برق پول پرداخت می کنند.

العالم - گوناگون

برخی فکر می کنند برای کاستن از مصرف برق خود نیاز به عوض کردن وسایل برقی منزل دارند. برخی همواره گلایه می کنند که در مصرف برق اسراف نمی کنند اما قبض برقشان همواره بالاست.
اول این که باید در خاطر داشته باشید که می توانید با رعایت نکاتی بسیار ساده، از رقم قبض برق خود تا حد زیادی بکاهید. برای این منظور بهتر است بدانید که قیمت برق در ساعت های " 12 تا 16 و " 19 تا 23" نسبت به سایر ساعت ها بالاتر است. (حدود 2.5 برابر)
در روزهای گرم، کولرها نزدیک به یک سوم برق خانه شما را مصرف می کنند.
پس بهتر است به خاطر داشته باشید که:
در ساعت های گرم می توانید تنها با تنظیم درست کولرها و وسایل سرمایشی خود به ویژه در ساعت های پیک (12 تا 16 و 19 تا 23)، به میزان بالایی از مصرف برق خود را کاهش دهید. برای این منظور در کولرهای آبی از دور کُند و در کولرهای گازی یا اسپیلیت ها با تنظیم درجه آن بین 23 تا 25 درجه و بستن درب ها و پنجره ها، 10 تا 15 درصد از قبض برق خود را کم کنید.
البته کسانی که از کولرهای آبی استفاده می کنند می توانند یکی از پنجره های خود را چند سانتیمتر بازبگذارند (برای جلوگیری از افزایش رطوبت و شرجی شدن هوای منزل (به اصطلاح دم کردن )
حال اگر می خواهید کاهش بیشتری در قبض برق خود داشته باشید، این نکات بدون هزینه را اجرا کنید.
- ازاستفاده وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، سشوار، لباسشویی، جاروی برقی و... در ساعت های " 12 تا 16 و " 19 تا 23" که به آن اشاره شد بپرهیزید و استفاده از آنها را به ساعت های پیش از ظهر یا ساعت های پایانی شب واگذار کنید
- از وسایل برقی به صورت همزمان استفاده نکنید. این کار احتمال خرابی وسایل برقی را بیشتر می کند.
- تا حد امکان از باز و بسته کردن مستمر درب یخچال بپرهیزید چرا که این کار اگرچه در ظاهر کاری ساده است اما در حقیقت باعث می شود تا موتور یخچال شما برای خنک نگه داشتن مواد داخل آن بیشتر کار کند.
باور کنید که با همین چند راهکار ساده و بی هزینه می توانید مبلغ قبض برقتان را حتی بیشتر از 15 درصد کاهش دهید.

منبع : sadkhabar

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها