این بار قطر برای کشورهای عربی ضرب الاجل تعیین کرد!

این بار قطر برای کشورهای عربی ضرب الاجل تعیین کرد!
سه شنبه 20 تير 1396 - 11:33

روزنامه الوطن چاپ مصر ادعا کرد که قطر برای خروج خود از شورای همکاری خلیج فارس ضرب الاجلی سه روزه تعیین کرد.

العالم - جهان اسلام

به نوشته الوطن، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر اعلام کرده که کشورش به 4 کشور تحریم کننده دوحه 3 روز فرصت داده است تا درباره اقدام های خود علیه قطر تجدید نظر کنند.

وی با بیان اینکه پس از پایان مهلت مقرر، دوحه به طور رسمی از شورای همکاری خلیج فارس خارج خواهد شد تأکید کرد: قطر شروط باقی ماندن خود را به شورای همکاری تقدیم کرده است.

دوحه پیشتر با خواسته های مطرح شده از سوی چهار کشور عربی مخالفت کرده بود.

این در حالی است که شورای وزیران عربستان دیروز دوشنبه در نشست خود مدعی شد که اقدامات چهار کشور عربی علیه قطر به جهت تلاش دوحه برای فروپاشی شورای همکاری خلیج فارس است.

نشست وزرای خارجه مصر، عربستان، امارات و بحرین، کشورهای تحریم و محاصره کننده قطر عصر چهارشنبه 14 تیرماه با هدف بررسی پاسخ دوحه به شروط این کشورها در کاخ "التحریر" قاهره برگزار شد.

این کشورها ضمن محکوم کردن دوحه، اعلام کردند: نمی توان نقش مخرب قطر در منطقه را نادیده گرفت و خواسته ما تضمین امنیت ملی کشورهای عربی و حفظ صلح و امنیت بین المللی است.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن گذشته (15 خرداد 96) با متهم کردن دوحه به حمایت از سازمان های تروریستی، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

کویت در راستای میانجیگری برای حل این بحران فهرستی از خواسته های کشورهای حاشیه خلیج فارس ومصر را که حاوی 13 ماده از جمله توقف حمایت از تروریسم، کاهش روابط دیپلماتیک با ایران، و تعطیلی شبکه "الجزیره" است به قطر تحویل داد. 

وزارت خارجه قطر با رد همه این اتهامات تأکید کرد که این سه کشور با همکاری مصر، به دنبال تحمیل قیمومیت خود بر تصمیمات ملی ما هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها