تردمیل؛ دوست یا دشمن زانو؟

تردمیل؛ دوست یا دشمن زانو؟
چهارشنبه 21 تير 1396 - 07:45

قدیم ترها تردمیل فقط در باشگاه‌های ورزشی وجود داشت اما امروزه با تنوع بسیار زیاد و در انواع پیشرفته در خیلی از خانه‌ها جا خوش کرده است.

العالم - گوناگون

اما همیشه این نگرانی برای استفاده‌کنندگان این دستگاه ورزشی وجود دارد که نکند به جای درست کردن ابرو چشم را هم کور کنند و یک عمر درد زانوهای آسیب دیده را به جای به دست آوردن لاغری و تناسب اندام به جان بخرند.

دکترشهرام فیروز مرنی،در زمینه استفاده از این دستگاه ورزشی که دوستداران زیادی هم دارد معتقد است: تردمیل در سرعت‌های بالا به زانو آسیب وارد می‌کند اما اگر کمتر از 20 دقیقه و با سرعت پایین از این دستگاه ورزشی استفاده کنیم خطری بدن را تهدید نمی‌کند.
این فوق تخصص درد و عضو هیأت علمی دانشگاه در ادامه توصیه می‌کند: اگر اضافه وزن دارید به جای تردمیل می‌توانید در استخر تا حدود یک ساعت راه بروید این میزان در خشکی باید کمتر از نصف باشد در ضمن برای کاهش دردهای زانو بهتر است قبل از آغاز هر درمان دارویی وزن خود را کم کنید زیرا کاهش وزن نخستین قدم مؤثر در جهت رفع دردهای ناحیه زانو است.

توجه داشته باشید که اگر از دستگاه تردمیل استفاده می‌کنید حتماً نکات ایمنی را رعایت کنید و هنگام استفاده از این دستگاه از سرعت‌های پایین استفاده کنید. اگر هم از دردهای مفاصل و استخوانی رنج می‌برید بهتر است به طور کل از خیر تردمیل بگذرید.د                                                                                                                                                                                                            منبع :  jamejamonline                                                               

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها