در تقابل با تهدیدهای موشکی کره شمالی؛

آزمایش سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا در آلاسکا

 آزمایش سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا در آلاسکا
چهارشنبه 21 تير 1396 - 02:28

آژانس دفاع موشکی آمریکا از آزمایش موفق سامانه دفاع موشکی «تاد» در آلاسکا برای مقابله محتمل با موشک‌های کره شمالی خبر داد.

العالم - آمریکا

آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که با موفقیت سامانه دفاع موشکی تاد را با هدف گرفتن یک موشک برد متوسط بالستیک در اقیانوس آرام نزدیک هاوایی و آلاسکا و در بحبوحه تنش با کره شمالی آزمایش کرد.

به نوشته «رویترز» در بیانیه آژانس دفاع موشکی آمریکا (MDA) آمده است که سامانه تاد در نزدیک منطقه کودیاک، آلاسکا یک موشک شلیک شده از شمال هاوایی را رهگیری و منفجر کرد.

آژانس دفاع موشکی آمریکا در بخشی از بیانیه خود گفته است: «موفقیت تاد علیه یک موشک میان برد بالستیک قابلیت‌های دفاعی کشور علیه موشک‌های در حال توسعه در کره شمالی و دیگر کشورهای جهان را افزایش داده و به ساختار راهبردی بازدارنده‌تر کمک می‌کند.»

دو مقام رسمی آمریکا نیز جمعه گذشته به رویترز گفتند که به دنبال افزایش تنش‌ها با کره شمالی، آمریکا قصد دارد تا آزمایش جدید سیستم دفاع موشکی تاد خود را علیه موشک بالستیک میان‌بردی که توسط کره شمالی شلیک شد طی روزهای آینده انجام دهد.

براساس گزارش رویترز، با افزایش نگرانی‌ها در خصوص تهدید پیونگ‌یانگ آزمایش دفاع موشکی آمریکا اهمیت پیدا خواهد کرد.

یکی از مقامات اعلام کرد: «این اولین آزمایش سامانه ضد موشکی تاد به منظور دفاع در برابر حمله موشک بالستیک قاره پیما کره شمالی خواهد بود. رهگیر این سامانه از آلاسکا شلیک خواهد شد.»

همچنین رهگیرهای سامانه ضد موشکی تاد آمریکا در گوآم نیز قصد محافظت علیه این حمله موشکی را دارد.

تاد توسط شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» ساخته شده‌ و برد برد عملیاتی موشک 200 کیلومتر، سقف پرواز 150 کیلومتر و سرعت آن 10٬080 کیلومتر در ساعت است این سامانه می‌تواند ماهواره‌ها و دیگر حسگرهای خارجی را رهگیری قرار کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها