پزشک برجسته ایرانی در آمریکا بازداشت شد

پزشک برجسته ایرانی در آمریکا بازداشت شد
سه شنبه 20 تير 1396 - 23:07

یک پژوهشگر برجسته ایرانی در فرودگاه بین المللی لوگان شهر بوستون آمریکا به همراه همسر و فرزندانش بازداشت شده است

العالم - آمریکا

دکتر محسن دهنوی محقق ایرانی در زمینه سرطان، هنگام ورود به آمریکا برای سفر کاری و حضور در بیمارستان کودکان بوستون، در فرودگاه بین المللی لوگان بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از پایگاه اینترنتی بوستون گلوب، مسئولان بیمارستان کودکان بوستون می گویند یک محقق برجسته ایرانی سرطان که برای حضور در این  بیمارستان در حال سفر به ماساچوست بود در فرودگاه بین المللی لوگان به همراه همسر و فرزندانش بازداشت شد.

روادید کاری دکتر محسن دهنوی در ماه مه دو هفته پس از آن صادر شده بود که دادگاه عالی با صدور حکمی اعلام کرد دولت ترامپ می تواند دستور اجرایی درباره ممنوعیت سفر شش کشور مسلمان از جمله ایران را به اجرا درآورد. این دادگاه همچنین حکم داد که این ممنوعیت شامل بازدید کنندگانی که از قبل روادید معتبر داشتند، نمی شود. نشریه علمی استات متعلق به بوستون گلوب نخست این خبر را منتشر کرد.

راب گراهام سخنگوی بیمارستان کودکان بوستون در بیانیه ای گفت که امیدوار است این مسئله سریعا حل شود و دکتر دهنوی و خانواده اش آزاد شوند.

دهنوی براساس روادید نوع یک که برای محققان و دانشمندان برای شرکت در برنامه های کاری صادر می شود، در حال سفر به آمریکا بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها