گولن: از آمریکا فرار نمی‌کنم

گولن: از آمریکا فرار نمی‌کنم
چهارشنبه 21 تير 1396 - 11:58

روحانی ترک‌تبار ساکن آمریکا که به طراحی کودتای ناکام ژوئیه گذشته در ترکیه متهم است، گفت هیچ طرحی برای فرار از ایالات متحده نداشته و اگر واشگتن به انتقال او به آنکارا رای بدهد، استرداد را می‌پذیرد.

العالم-ترکیه

 فتح‌الله گولن، روحانی ترک‌تبار ساکن آمریکا در مصاحبه با رویترز اتهامات دولت ترکیه مبنی بر اینکه او قصد دارد برای فرار از استرداد به کانادا پناه ببرد رد کرد.

او گفت: این شایعات به هیچ عنوان صحت ندارند. اگر ایالات متحده استرداد مرا مناسب بداند، این کشور را به مقصد ترکیه ترک می‌کنم.

رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه و دولت آنکارا گولن را به طراحی کودتای سال پیش متهم می‌کنند. بیش از ۲۴۰ تن در خشونت‌های مرتبط با آن کشته شدند. سفارت ترکیه در واشنگتن، کاخ سفید و یا مقام‌های آنکارا به این اظهارات گولن واکنشی نشان ندادند. وزارت دادگستری آمریکا هم درباره وضعیت درخواست استرداد ترکیه اظهارنظری نکرده است.

با این وجود گولن ابراز امیدواری کرد دولت ترامپ با استرداد موافقت نکند خصوصا آنکه مایکل فلن، مشاور امنیت ملی آمریکا استعفا کرده است.

او از حامیان استرداد گولن بود که پس از رسوایی ارتباط با روس‌ها و بیان اظهارات نادرست به مقام‌های کاخ سفید از کار برکنار شد. گولن از برکناری فلن ابراز "تاسف" کرد اما اذعان کرد که رفتن او شاید به این پرونده کمک کند.

ایسنا  

پربیننده ترین خبرها