ترامپ: با پوتین خیلی خیلی خوب کنار آمدیم

ترامپ: با پوتین خیلی خیلی خوب کنار آمدیم
پنج‌شنبه 22 تير 1396 - 06:17

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در باره نتایج دیدار خود را ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در حاشیه نشست سران گروه 20 در هامبورگ آلمان گفت که با هم کنار آمدیم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی ان با بیان  اینکه " با پوتین دیدار خوبی داشتم " افزود : آنچه که وی (پوتین)می خواست خوبی برای روسیه بود. من آن چیزی را برای آمریکا می خواهم که خوب باشد. معتقدم که در مورد سوریه ما توانسته ایم به آتش بس برسیم.

ترامپ گفت : من معتقدم که در موارد بیشتری ما می توانیم عملکرد های مثبتی داشته باشیم.همیشه پوتین روسیه را می خواهد و ترامپ هم آمریکا را می خواهد.این همیشه وجود داشته است.شما می توانید در برخی از موارد کنار نیایید و در برخی از موارد کنار بیایید.ما دیدار خوبی داشتیم و این یک دیدار رو در رو بود.این دیداری طولانی بود که دو ساعت و پنجاه دقیقه به طول انجامید. همه از این مقدار زمان هیجان زده شدند اما این موضوع خوبی بود و موضوع بدی نبود.

وی افزود: ما به خوبی  با یکدیگر کنار آمدیم و به نظرم این موضوع خوبی است.این موضوع بدی نیست.برخی از افراد می گویند که ما نباید کنار بیاییم.چه افرادی این حرف ها را می زنند.به نظرم ما خیلی خیلی خوب کنار آمدیم. ما یک قدرت اتمی خارق العاده هستیم.آنها هم همینگونه هستند.این موضوع بی معنی است که ما با هم رابطه نداشته باشیم. این موضوعی است که ما بسیار درباره آن صحبت کرده ایم. ما قدرتمندترین کشور جهان هستیم و روز به روز قدرتمندتر می شویم. ما افراد بزرگی در  ارتش داریم.

رئیس جمهوری آمریکا گفت : اگر هیلاری برنده این انتخابات می شد ارتش ما از هم می پاشید. انرژی ما بسیار گران تر می شد. این موضوعی است که پوتین می خواهد شاهد آن باشد.

وی افزود : من از روز نخست خواهان ارتش قدرتمندی بودم و او(پوتین) خواهان این موضوع نیست و از روز نخست خواسته ام که بهای انرژی کاهش پیدا کند. ما خودکفا شده ایم و انرژی را صادر می کنیم. پوتین خواهان این موضوع نیست. او بایستی خواهان هیلاری باشد. او خواهان برنده شدن وی بوده است. او هیلاری را ترجیح می دهد زیرا بهای انرژی بالا می رفت و همانطور که می دانید روسیه تکیه زیادی بر انرژی دارد.

ترامپ گفت: من اقدامات زیادی در تقابل با او(پوتین) انجام داده ام. او ترامپ را ترجیح نمی دهد زیرا من خواهان یک ارتش قدرتمند هستم. اگر هیلاری رئیس جمهور می شد او هزینه زیادی در ارتش انجام نمی داد. من خواهان ارتشی قدرتمند هستم. من خواهان افزایش تولید قابل ملاحظه انرژی هستم. ما در حال افزایش تولید گاز طبیعی خود هستیم. ما در حال کاهش بهای انرژی هستیم.این تمامی موضوعاتی هستند که او(پوتین)از آنها متنفر است. هیچ فردی اشاره ای به این موضوع نمی کند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: به نظرم ما دیداری خوب و عالی داشتیم.یکی از موضوعاتی که ما درباره آن گفتگو کردیم به موضوع ایجاد آتش بس در بخش هایی از سوریه بود که شاهد کشتار زیادی در آنجا هستیم . با وجود همه مسائل آتش بس وارد چهارمین روز خود شده است. این به خاطر آن است که رئیس جمهور پوتین و رئیس جمهور ترامپ این توافق را انجام دادند. شاید همین حالا که ما با شما صحبت می کنیم شاهد تیراندازی هایی باشیم اما این آتش بس بر خلاف دیگر آتش بس ها حفظ شده است.

ترامپ افزود: این موضوع قابل توجهی بوده است که از آن نشست حاصل شده است. به نظرم نتایج زیادی از آن دیدار حاصل شده است. معتقدم که این موضوع مهمی است که ما با هم گفتگو داشته باشیم. اگر شما با هم گفتگو نداشته باشید آنگاه این موضوع برای کشور ما و کشور آنها مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. ما به گفتگو نیازمندیم. مابه گفتگو با همگان نیازمندیم. ما شاهد برگزاری اجلاس سران بیست بودیم. این اجلاس بزرگی بود. ما در کنار بیست کشور حضور داشتیم و ما دیدارهای خوبی با سران تمامی کشورها داشتیم.

پربیننده ترین خبرها