پایان مذاکرات بی نتیجه تیلرسون درباره بحران قطر در جده

پایان مذاکرات بی نتیجه تیلرسون درباره بحران قطر در جده
پنج‌شنبه 22 تير 1396 - 09:38

مذاکرات رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا با همتایان اماراتی، عربستانی، مصری و بحرینی اش درباره بحران این کشورها با قطر در شهر جده بدون دستیابی به راه حل برای بحرانی که از یک ماه پیش آغاز شده است، بدون دستیابی به نتیجه پایان یافت.

العالمآمریکا

تیلرسون دیروز (چهارشنبه) به کویت به عنوان میانجی در این بحران بازگشت، اما از هر گونه اظهارنظری درباره نتایج گفتگوها خودداری کرد. قرار است تیلرسون امروز برای ادامه گفتگوهایش با مسئولان قطری و اعلام نتایج گفتگوهایش در جده به دوحه بازگردد.

نور الکعبی وزیر مشاور امارات در امور شورای فدرال آن کشور، در این باره به بی بی سی گفت: امارات برای دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک تلاش می کند، اما از قطر خواسته است تا اقدامات ملموسی را انجام دهد.

العکبی با ابراز تردید درباره یادداشت تفاهم امضا شده بین آمریکا و قطر درباره مبارزه با تروریسم ابراز تردید کرد و گفت: قطر در سالهای 2013 و 2014 نیز یادداشت تفاهم هایی را امضا کرده و به آن پایبند نبوده است.

یادآور می شود قطر و آمریکا روز سه شنبه در جریان دیدار تیلرسون از دوحه، یادداشت تفاهم مشترکی را امضا کردند، با این حال 4 کشور عربی مذکور، توافقنامه دوحه و واشنگتن را ناکافی دانستند.

یادآور می شود عربستان، امارات، بحرین و مصر روز پنجم ژوئن گذشته با متهم کردن قطر به حمایت مالی از گروههای تندرو و دخالت در امور داخلی سایر کشورها، روابط دیپلماتیک، اقتصادی و تجاری شان را با این کشور قطع کردند.

216

 

پربیننده ترین خبرها