درخواست اتحادیه اروپا برای آزادی نبیل رجب

درخواست اتحادیه اروپا برای آزادی نبیل رجب
پنج‌شنبه 22 تير 1396 - 11:16

اتحادیه اروپا ، آزادی نبیل رجب فعال بشر معروف بحرینی را از زندان های رژیم آل خلیفه خواستار شد.

العالم اروپا

به گزارش پایگاه بحرینی مرآه البحرین، اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در بیانیه ای با اعلام اینکه صدور حکم 2 ساله برای نبیل رجب با تعهدات بحرین در زمینه حمایت از آزادی بیان و تلاش برای ایجاد فضایی برای فعالیت مستقل منافات دارد، از مقامات رژیم آل خلیفه خواست که وی را از زندان آزاد کنند.

دراین بیانیه آمده است که نبیل رجب بارها و بارها از سوی مقامات بحرینی بازداشت شده است و نه نبیل رجب و نه وکیل مدافعش درجلسه استماع حضور نداشته اند.

اتحادیه اروپا از دولت بحرین خواست که نبیل رجب را به دلایل انسانی آزاد کند.

دربیانیه اتحادیه اروپا همچنین آمده است که باید این فرصت را مغتنم شمرد و بار دیگر از همه طرف ها دربحرین خواست که در گفتگو و آشتی ملی به شیوه مسالمت آمیز و سازنده مشارکت کنند.

درهمین حال، کمیساریای حقوق بشر آلمان ، حکم حبس دو ساله صادره از سوی دادگاه بحرینی برای نبیل رجب فعال حقوق بشر بحرینی را محکوم کرد.

در بیانیه صادره از سوی مرکز اطلاع رسانی وابسته به وزارت امور خارجه آلمان به نقل از کوفلر از محکومیت نبیل رجب اظهار تاسف شده وآمده است که حبس نبیل رجب به علت مصاحبه های وی با رسانه های خارجی، امری نومید کننده است.

در این بیانیه از دولت بحرین درخواست شده است به تعهدات بین المللی خود در زمینه حمایت از حقوق بشر و آزادی های اساسی پایبند باشد.

دربیانیه یاد شده ضمن اشاره به اینکه تجمع و تظاهرات شروط اساسی برای فعالیت یک دولت قانونی و دموکراتیک است، تاکید شده است که آزادی بیان دربحرین باید از حمایت قانون برخوردار باشد.

215

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها