شرط انصارالله یمن برای از سرگیری گفتگوها با عربستان

شرط انصارالله یمن برای از سرگیری گفتگوها با عربستان
پنج‌شنبه 22 تير 1396 - 12:16

رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن ورود به گفتگوها با هدف حل بحران این کشور را مشروط به برآورده شدن برخی خواسته‌های قانونی ملت یمن دانست.

العالم ـ یمن

به گزارش المنار، صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن خطاب به شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که ما از گفتگو برای حل بحران حمایت می‌کنیم، اما شرط ما برای ورود به گفتگو، پایان یافتن تجاوز و محاصره و بازگشایی گذرگاههای دریایی، زمینی و هوایی یمن است.

اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن گفت که راه حل سیاسی به تنهایی برای حل بحران یمن کفایت می‌کند.

وی روز چهارشنبه طی ارائه گزارش درباره وضعیت یمن به شورای امنیت سازمان ملل بر ضرورت پایبندی به عرف‌های بین‌المللی تاکید کرد و گفت: هدف قرار دادن کشتی‌ها انتقال کمک‌ها به یمن را با مانع مواجه می‌کند.

ولد الشیخ همچنین از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و دو طرف درگیری در این کشور خواست که از پیشنهاد از سرگیری پروزاهای غیرنظامی به یمن حمایت کنند.

دولت سعودی در قالب ائتلاف خود از سه سال پیش جنگ همه جانبه علیه یمن را به راه انداخت که تاکنون به کشته شدن بیش از هشت هزار نفر و زخمی شدن هزاران یمنی دیگر، انهدام ساختار زیربنایی این کشور، آوارگی میلیونها نفر و شیوع بیماری های واگیر دار و قحطی در این کشور منجر شده است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها