ورود کشتی کره شمالی به آبهای ژاپن و اعتراض توکیو

ورود کشتی کره شمالی به آبهای ژاپن و اعتراض توکیو
جمعه 23 تير 1396 - 09:28

ژاپن به طور رسمی در خصوص یک حادثه دریایی که میان این کشور و کره شمالی رخ داده به پیونگ یانگ اعتراض کرد و خواستار توضیحاتی در این باره شد.

العالم ـ آسیا

«یوشیهدا سوگا» سخنگوی دولت ژاپن در مصاحبه ای خاطر نشان کرد که این حادثه در ماه جاری میلادی در سواحل غربی ژاپن و در منطقه انحصاری اقتصادی این کشور رخ داده است.
بر اساس توضیحاتی که وی به خبرنگاران داده است، ظاهرا یک کشتی مسلح از سوی کره شمالی با یک کشتی از ژاپن رویارویی پیدا کرده است.
مشخص نیست که کشتی های دو طرف دقیقا چه هویتی داشته اند اما مقام ژاپنی می گوید که کشتی کره شمالی به طور غیرقانونی وارد آبهای این منطقه شده و طرفین در حال ماهیگیری بوده اند.
سوگا تاکید کرد که گروهی از خدمه کشتی کره شمالی که با طرف ژاپنی رودررو شده بودند در جریان این حادثه اسلحه های خود را به طرف آنها نشانه رفته اند و کشتی ژاپنی را مجبور به ترک منطقه کرده اند.
وی افزود که ما هنوز نمی توانیم مشخصا بگوییم که این کشتی از چه نوعی بوده و خدمه آنها چه کسانی بوده اند اما مسلما مسلح بوده اند.
سوگا در مصاحبه مذکور که تلویزیون ژاپن روز جمعه آن را منتشر کرده است، گفت که این حادثه جمعه گذشته رخ داده و کشتی ژاپنی فورا به دلایل امنیتی منطقه را ترک کرده است.
سرویس خبری کیودو هم گزارش کرده است که کشتی کره شمالی به طور غیرقانونی در این منطقه در حال ماهیگیری بوده و برای مدت 10 دقیقه کشتی ژاپنی را تعقیب می کرده است.
ژاپن اعتراض خود را از طریق سفارت این کشور در پکن در اختیار مقام های کره شمالی قرار داده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها