انتشار آمار جنجالی داعش درباره موصل!

انتشار آمار جنجالی داعش درباره موصل!
جمعه 23 تير 1396 - 20:33

پس از چند روز از اعلام پیروزی نیروهای عراقی بر گروهگ تروریستی "داعش" در موصل، به تازگی آماری جنجالی از 9 ماه  نبرد مداوم از سوی عناصر داعش منتشر شده که تحلیلگران آن را تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر شکست مفتضحانه تروریست ها قلمداد می کنند.

العالم - عراق

به گزارش روز (پنجشنبه) وبگاه عربی 21، گروهک تروریستی داعش در هفته نامه "النبأ" مدعی شده که بیش از 11 هزار و 700 نفر از نیروهای عراقی، بسیج مردمی و پیشمرگه را کشته است.

به ادعای این گروهک تروریستی، نبرد موصل بیش از دهها هزار نفر زخمی و معلول بر جای گذاشته و تک تیراندازان داعشی حدود 1629 نفر را از پای درآوردند.

بر اساس این ادعا، حدود 482 نفر از عناصر تروریست خود را درجریان نبرد موصل منفجر و اضافه بر هدف قراردادن نظامیان عراقی، بیش از هزار خودروی نظامی و تجهیزات نظامی دیگر از جمله 15 بالگرد و حدود 100 پهپاد منهدم شدند.

در همین حال، داعش به میزان خسارات خود در شهر موصل پرداخت که طی سه سال گذشته آن را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرده بود.

این گروهک تروریستی ادعا کرد که، نیروهای عراقی هنوز در نبرد موصل پیروز نشده اند و عناصر باقیمانده اش در داخل موصل قدیم و برخی مناطق موصل تا آخرین نفس مبارزه خواهندکرد.
تروریست ها همچنین مدعی شدند: طی روزهای گذشته شماری از افسران عراقی در داخل موصل ترور و تجهیزات ارتش به وسیله بمب های دست ساز مورد هدف قرار گرفتند.

داعش در ادامه لفاظی هایش همچنین، از کشته و زخمی شدن حدود 90 نظامی عراقی در موصل، پس از اعلام رسمی آزادسازی این شهر از سوی حیدر العبادی خبرداد.

در حال حاضر، جنگ در ساحل چپ موصل و محله های المیدان، مناطق پل پنجم و حمام العلیل در جنوب موصل ادامه دارد.

221




 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها