آنچه باید درباره ورزش کردن در هوای گرم بدانید

آنچه باید درباره ورزش کردن در هوای گرم بدانید
شنبه 24 تير 1396 - 11:07

با اینکه هوای گرم لذت بخش است، اما به بدنتان فشار وارد می کند، به همین دلیل است که باید به حسی که دارید توجه کنید و بیش از اندازه به خود فشار نیاورید.

العالم - گوناگون

دیگر به فصل گرم تابستان رسیدیم و هرچند که از ماه پایانی بهار دمای هوا بالا رفته بود، اما از این پس گرما به اوج خود خواهد رسید. اگر در چنین هوایی ورزش را کنار بگذارید و زیر کولر لم بدهید نمی توان به شما خرده گرفت. اما اگر از اصول صحیح استفاده کنید، ورزش در تابستان می تواند به بهبود عملکرد ورزشی تان کمک کند.


برای اینکه به شما کمک کنیم با اصول ورزش کردن در هوای گرم آشنا شوید به سراغ دیوید وینر که مربی ورزش خصوصی است رفتیم تا نکات مهمی که باید رعایت شود را در اختیارمان قرار دهد.


1- محدودیت های خود را بشناسید.

با اینکه هوای گرم لذت بخش است، اما به بدنتان فشار وارد می کند، به همین دلیل است که باید به حسی که دارید توجه کنید و بیش از اندازه به خود فشار نیاورید.

احساس گیجی و سبک شدن سر یکی از نشانه های بارز این است که بدنتان نتوانسته خود را با گرما تطبیق دهد، بنابراین بسیار مهم است که با توجه به این علائم، واکنش نشان دهید. بسیار مهم است که به خوبی روی خود نظارت داشته باشید و با مرتب استراحت کردن و کاهش شدت تمرینتان، بیشترین استفاده را از ورزش در فصل تابستان ببرید.

2- آب بنوشید.

متخصصان توصیه می کنند که باید روزی 2 لیتر آب بنوشیم. اما اگر ورزش می کنید این مقدار باید افزایش پیدا کند، مخصوصا در تابستان.

احساس تشنگی هنگام ورزش از نشانه های این است که بدنتان دچار کم آبی شده است. بنابراین مطمئن شوید قبل از ورزش کردن آب نوشیده باشید. اگر ورزشی با شدت متوسط دارید، در طول ورزش نیز آب بنوشید تا مطمئن شوید بدن دچار کم آبی نمی شود. اگر مدت زمان و شدت ورزش بالا بود، می توانید از نوشیدنی های ورزشی استفاده کنید تا آنچه از دست می دهید جایگزین شود. یک پارچه خیس با خود داشته باشید تا با استفاده از آن سر و گردن خود را خنک نگه دارید.

3- برای ورزش مجهز شوید.

برای ورزش لباسی سبک بردارید که سریع خشک شود و هوا در آن جریان داشته باشد. هنگام ورزش در این فصل بسیار مهم است که بتوانید دمای بدنتان را تنظیم کنید و در طول ورزش راحت بمانید.

انتخاب هوشمندانه بافت لباسی که می پوشید می تواند از مشکلاتی همچون حساسیت پوستی، راش پوستی و جوش زدن جلوگیری کند. برخی لباس های ورزشی هستند که مخصوص اینگونه هوا ساخته شده اند و حتی خاصیت ضد آفتاب نیز دارند. با اینکه قیمت این نوع لباس ها بالاتر است اما می توانند کمک بسیاری کنند.

4- تنبلی نکنید.

اینکه یک ساعت بیشتر در رخت خواب بمانید بسیار وسوسه انگیز است اما یادتان باشد ورزش صبحگاهی فواید بسیار زیادی دارد.


گرما و رطوبت در انتهای روز بسیار بیشتر است، بنابراین ورزش در ابتدای صبح که هوا گرم است، انتخابی بهتر به حساب می آید. شما را برای ادامه روز آماده می کند و باعث می شود انرژی بیشتری داشته باشید.

5- از خود محافظت کنید.

محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید بسیار مهم است و تضمین می کند که نمی سوزید، مخصوصا وقتی عرق می کنید. کرم ضد آفتابی با SPF بالا استفاده کنید و همچنین مطمئن شوید این کرم برای فعالیت های ورزشی طراحی شده باشد، یعنی با عرق کردن و مرطوب شدن بدن از بین نرود.

 

وب‌سایت دکتر کرمانی

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها