تلاش آمریکا برای تشکیل "ارتش فضا"

تلاش آمریکا برای تشکیل
شنبه 24 تير 1396 - 15:11

مجلس نمایندگان آمریکا طرح قانونی برای تشکیل شاخه جدیدی از ارتش موسوم به "گردان فضا"ی اداره عملیات هوافضای این کشور را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری عربی 21 در قانون دفاع ملی آمریکا که در مجلس نمایندگان این کشور اصلاح شد بر تشکیل شاخه هوا فضای ارتش موسوم به گردان فضا تصریح شده است. بر اساس قانون جدید برخی وظایف نیروی هوایی آمریکا به فرماندهی جدید منتقل خواهد شد.

البته دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با این طرح مخالفت کرده است و معتقد است ضرورتی برای افزایش بروکراسی نظامی وجود ندارد.

"هدر ویلسون"، وزیر نیروی هوایی آمریکا نیز ضمن مخالفت با این طرح گفت: "این طرح ما را به بیراهه می کشاند و باعث روند حرکت ما را کند می کند".

"جیمز ماتیس"، وزیر دفاع آمریکا این هفته در نامه ای خطاب به "مایکل ترنر"، نماینده جمهوری مجلس که او نیز با این طرح مخالف است نوشت: "در شرایطی که می کوشیم کارکردهای مشترک وزارت دفاع را در هم ادغام کنیم علاقه ای به افزودن یک شاخه جداگانه که به احتمال زیاد فقط محدودیت های بیشتری را در زمینه عملیات در فضا ایجاد می کند نداریم".

ماتیس در این نامه نوشته است هنوز خیلی زود است که فشارهای تشکیلاتی و ساختاری و اداری بیشتری را بر وزارت دفاع تحمیل کنیم آنهم در شرایطی که تلاش می کنیم از این فشارها بکاهیم.

طرفداران این طرح با توجه به وابستگی شدید ارتش به ماهواره ها معتقدند تشکیل یک شاخه مستقل برای حفاظت از تجهیزات مربوط به ارتش در محدوده فضا لازم است.

البته بعید به نظر می رسد که این شاخه به سرعت تشکیل شود زیرا در نسخه مجلس سنا از قانون دفاع ملی اشاره ای به اجرای این طرح نشده است بلکه این موضوع به دلیل وابستگی زیاد ارتش به تکنولوژی هوافضا در جنگ های خود و ضرورت تجهیز آن به اطلاعات دقیق و تعیین کننده، مورد توجه قرار گرفته است.

ارتش آمریکا از چهار نیروی اصلی شامل نیروی زمینی، دریایی،رهوایی و پیاده نظام دریایی تشکیل شده است.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها