پیام تسلیت صالحی درپی درگذشت «مریم میرزاخانی»

پیام تسلیت صالحی درپی درگذشت «مریم میرزاخانی»
شنبه 24 تير 1396 - 16:13

رئیس سازمان انرژی اتمی طی پیامی درگذشته نابغه ایرانی را تسلیت گفت.

العالم- ایران 

پیام تسلیت دکتر علی اکبر صالحی به مناسبت درگذشت نابهنگام پروفسور مریم میرزاخانی:

« اِنّا لِلّهِ وَ اِنّا إِلَیهِ راجِعون »

با دریغ و افسوس بسیار اطلاع یافتم که چهرۀ درخشان جامعۀ علمی و دانشگاهی کشور و نماد و نمایندۀ شایستۀ فرهنگ و تمدّن ایرانی - اسلامی در مجامع و محافل بین المللی، سرکار خانم دکتر مریم میرزاخانی، جامه از این خاکدان برگرفته و به جاودانگی پیوسته است.
آن نادرۀ دوران و فرزند برومندِ ایران، یکی از پرورش یافتگان مکتبِ علمی دانشگاه صنعتی شریف بود که بواسطۀ بهره مندی از توانمندیهای ذاتی خویش و در پرتو مجاهدتی خستگی ناپذیر، بر فلکِ سروری عروج نمود و بعنوان ریاضی دان و پژوهشگری ژرف اندیش، نشان جهانی فیلدز را به خود اختصاص داد.
اینجانب به نمایندگی از سوی خانوادۀ بزرگ و افتخارآفرینِ صنعت هسته ای کشور، درگذشتِ نابهنگام و تألم بار آن عزیز را به پیشگاه ملّت شریف ایران بویژه خانوادۀ معزّز و مکرّم ایشان و تمام دانش پژوهان و فرهیختگان ایرانی در سر تا سر جهان تسلیت عرض نموده و از درگاه یگانۀ هستی بخش برای آن بانوی بزرگوار غفران و رضوان الهی مسئلت می نمایم.
اگر چه فائق آمدن بر غمِ فقدان و هجران چنین گوهری جهان تاب و بی مثال، به سادگی امکان پذیر نخواهد بود امّا باید به حکم تقدیر ایزدی گردن نهاد و آتش سینه را به آب لطف و عنایت الهی و تسلیم مؤمنانه در برابر حکمت و مشیّت آسمانی فرو نشاند. باشد تا ذاتِ اقدس خداوندی بر بندگان خویش رحمت آورد و به فیض و کَرََمش به داغداران و دلسوختگانِ این ضایعۀ جانکاه، آرامش بخشد.
نشاید پاره کردن جامه و روی که مردم تحتِ امرِ کردگارند
ولیکن با چنین داغِ جگرسوز نمی شاید که فریادی ندارند

علی اکبر صالحی

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها