علائم سرطان معده را بشناسیم

علائم سرطان معده را بشناسیم
شنبه 24 تير 1396 - 16:49

سوء هاضمه و ترش کردن، کاهش اشتها، کاهش وزن، خستگی و ضعف طولانی مدت بدون توجیه، دفع مدفوع سیاهرنگ از جمله نشانه های سرطان معده است.

العالم - ایران

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی گفت: متأسفانه در مراحل اولیه، سرطان معده معمولاً هیچ علامتی ایجاد نمی کند و به همین دلیل معمولاً وقتی این سرطان تشخیص داده می شود که در مراحل پیشرفته قرار دارد.

دکتر احمد مافی با بیان اینکه در جراحی سرطان معده ممکن است قسمتی و یا تمام معده از بدن خارج شود افزود: البته سه نوع عمده عمل جراحی معده برای درمان سرطان معده وجود دارد که یکی تراشیدن مخاط معده از طریق گاستروسکوپی است.

مافی گفت: این روش فقط در موارد سرطان های با درجه و مرحله پایین و اولیه معده کاربرد دارد؛ متخصص گوارش توسط گاستروسکوپ مخاط بدخیم معده را میتراشد و از معده خارج می کند.

متخصص رادیوتراپی انکولوژی گفت: گاسترکتومی ناقص و یا نزدیک به کامل روش دیگر جراحی بوده است که در این روش جراح قسمت سرطانی معده به همراه بافت های اطراف شامل چربی و غدد لنفاوی را از بدن خارج کرده و قسمت های باقیمانده مجرای گوارش را مجدداً به هم متصل می کند.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی افزود: همانند تمام جراحی های بزرگ و پیچیده، عمل جراحی سرطان معده با خطراتی همراه است؛ عارضه جراحی شامل خونریزی، ایجاد لخته خون در عروق، صدمه به اعضاء مجاور معده و نشت غذا و ترشحات دستگاه گوارش از محل بخیه های داخل شکمی است.

وی گفت: برداشتن معده همچنین در درازمدت سبب ایجاد عوارض گوناگونی می شود که برخی از آن ها شامل، سیری زودرس بعد از صرف مقدار کمی غذا، ضعف و سرگیجه، استفراغ، سوء هاضمه، اشکال در بلعیدن غذا و کاهش وزن است.

دومین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی ایران، 22 تا 24 آذر در هتل المپیک برگزار می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها