مغز متفکر داعش با پرونده های مهم از حویجه گریخت

مغز متفکر داعش با پرونده های مهم از حویجه گریخت
شنبه 24 تير 1396 - 19:51

یک منبع محلی در استان کرکوک تاکید کرد که "مغز متفکر اقتصادی" داعش از حویجه فرار کرده و پرونده های مهمی از جمله فهرست نام سران داعش در عراق را به همراه برده است.

العالم - عراق

این منبع افزود: شخصی که موسوم به "مغز متفکر مالی" داعش و دارای تابعیت یکی از کشورهای عربی مجاور است، ناپدید شده و پرونده های مالی مهم و نیز فهرست نان سران داعش را با خود به همراه برده است.

به نوشته السومریه نیوز، این منبع تصریح کرد: این سرکرده داعش که از افراد نزدیک به ابوبکربغدادی است، یکی از خانه ها در مرکز الحویجه (در 55 کیلومتری جنوب غربی کرکوک) را به عنوان مقر خود اتخاذ کرده بود. 4 تن از عناصر تروریستی داعش و یک زن نیز با او فرار کردند.

منبع مزبور خاطرنشان کرد که فرار یکی از مهمترین سران مالی داعش ضربه شدیدی برای این گروه تروریستی است. به گونه ای که داعش دیگر قادر به تامین پول کافی برای عملیات خود نیست و بسیاری از منابع مالی داخلی و خارجی خود را از دست داد و فقط به مالی که از اهالی گرد آوری می شود، تکیه می کند.

یادآور می شود که کمتر از یک سال پیش نیز ابوحفص الحلبی مسئول ارشد دیوان محاسبات داعش؛ و  اندکی قبل از آن ابومعتز القحطانی از مسئولان دیوان محاسبات از موصل فرار کردند و میلیون ها دلار با خود به سرقت بردند.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها