روسیه: دنیای عرب باید متحد شود

روسیه: دنیای عرب باید متحد شود
شنبه 24 تير 1396 - 21:42

نماینده ویژه روسیه در سازمان ملل گفت که هنوز بحران قطر بر مذاکرات سوریه تاثیر نگذاشته است، اما کشورهای عربی باید به حل و فصل بحران در خاورمیانه کمک کنند.

العالم - آسیا

به گزارش اسپوتنیک، الکسی باراداوکین نماینده ویژه روسیه به روزنامه نگاران گفت که هنوز بحران قطر بر مذاکرات سوریه تاثیر نگذاشته است، اما کشورهای عربی باید به حل و فصل بحران در خاورمیانه کمک کنند.

وی در ادامه توضیح داد: «ما هنوز تاثیر بحران قطر را بر مذاکرات سوریه متوجه نشده ایم، اما اتحاد بیشتر در دنیای عرب برای دستیابی به توافقات در شرایط درگیری و اوضاع خاورمیانه اعم از سوریه، لبنان، یمن و یا هر درگیری و تهدید دیگری اهمیت زیادی دارد.

به گفته وی، مسکو به خاطر بحران در حال توسعه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نگران بوده و از ایشان می خواهد که درگیری را کاهش دهند.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر اوایل ماه ژوئن روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرده و تمامی خطوط ارتباطی را با وارد کردن اتهام حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی سایر کشورها با قطر بستند. چند کشور برای حل این مساله به مذاکرات پیوستند. کویت در این جریان نقش میانجی حل و فصل اختلاف را ایفا کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها