بازگشایی مسجد الاقصی پس از تشدید محدودیتها

بازگشایی مسجد الاقصی پس از تشدید محدودیتها
يکشنبه 25 تير 1396 - 10:24

رژیم صهیونیستی از بازگشایی مسجد الاقصی به طور محدود به روی نمازگزاران همراه تشدید تدابیر امنیتی خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین "اوفر بن جندلمن"، سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که بنیامین نتنیاهو با تعدادی از مقامات این رژیم شامل وزیر امنیت داخلی، بازرس کل پلیس، رئیس شاباک و رئیس پلیس رژیم اشغالگر در قدس به منظور بررسی اوضاع میدانی، تلفنی گفتگو کرده است.

"اوفر بن جندلمن" گفت قرار شده است که مسجد الاقصی از روز یک شنبه به روی نمازگزاران، گردشگران و زائران باز شود.

وی خاطرنشان کرد که قرار است گیت های ویژه کشف فلزات در ورودی های مسجد نصب شوند همچنین با نصب تعدادی دوربین کلیه رفت و آمدها به مسجد کنترل شوند. این رژیم سعی دارد با این تدابیر واقعیت موجود میدانی را به نفع خود تغییر دهد.

وی همچنین تأکید کرد که به زودی تدابیر امنیتی بیشتری به مرحله اجرا در خواهد آمد.

نیروهای اشغالگر روز جمعه گذشته نیز مانع برپایی نماز جمعه در مسجد الاقصی شدند. آنها پس از آنکه سه جوان از شهرک "ام الفحم" در شمال فلسطین اشغالی به روی برخی نظامیان رژیم صهیونیستی آتش گشودند  نمازگزاران را از مسجد بیرون کردند. در عملیات جوانان فلسطینی که نزدیک دروازه "حطه" رخ داد دو نظامی صهیونیست کشته شدند و یک نفر هم مجروح شد، در این عملیات هر سه جوان فلسطینی نیز به شهادت رسیدند.

پس از این عملیات مقامات رژیم اشغالگر شهرک قدیمی را محاصره کرده و برای اولین بار از سال 1969 مانع اقامه نماز در مسجد الاقصی شدند. در این بین نیز هر از گاهی به مسجد و قسمت های مختلف آن حمله می کردند.

این اقدام واکنشهای تندی در داخل فلسطین و کشورهای عربی و اسلامی در پی داشت و به شدت محکوم شد.

208

پربیننده ترین خبرها