پاکسازی کامل روستاهای حومه لاذقیه از مواد منفجره

پاکسازی کامل روستاهای حومه لاذقیه از مواد منفجره
دوشنبه 26 تير 1396 - 13:34

یگان های مهندسی ارتش سوریه عملیات جمع آوری مین و تله های انفجاری بر جای مانده از گروه های تروریستی در 11 روستا و شهرک را در منطقه "ربیعه" در حومه شمالی لاذقیه به انجام رسانده و شرایط را برای بازگشت اهالی به خانه هایشان مهیا کردند.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" فرمانده یکی از یگان های مهندسی ارتش سوریه گفت یگان های مهندسی همچنان در حال اجرای عملیات مین روبی و خنثی سازی تله های انفجاری بر جای مانده از تروریست ها در خانه ها و زمین های کشاورزی پس از عقب نشینی گروه های تروریستی از چند روستا و شهرک در حومه شمالی لاذقیه هستند.

فرمانده این یگان مهندسی از پاکسازی کامل حدود 11 روستا از توابع منطقه ربیعه از تمام مواد منفجره و مین و گلوله های عمل نکرده و آماده سازی شرایط برای بازگشت اهالی به روستاها و خانه های خود خبر داد.

این فرمانده تصریح کرد که عملیات مین روبی و جمع آوری تله های انفجاری از تمام محورها به منظور تسهیل پیشروی ارتش در جنگ با گروه های تروریستی و بازگرداندن امنیت و ثبات به سراسر حومه شمالی لاذقیه همزمان با اولین گام پیشروی ارتش آغاز شد؛ به طوری که تمام گذرگاه ها بازگشایی شده و موانع برطرف شدند. وی خاطرنشان کرد که این عملیات پس از تثبیت حضور نیروهای ارتش در خطوط مقدم همچنان ادامه دارد.

یکی از افراد یگان مهندسی با اشاره به ابعاد فنی عملیات این یگان گفت: این عملیات مبتنی بر شناسایی نوع مین اعم از ابتدایی و کلاسیک و آشنایی با نحوه برخورد با آن اعم از جمع آوری، خنثی سازی یا منفجر کردن آن است. وی تصریح کرد که بیش از 90 درصد از مین ها و تله های انفجاری جمع آوری و منفجر شده اند زیرا اغلب دست ساز بودند.

208

پربیننده ترین خبرها