بنابر ادعای استفاده از سلاح شیمیایی؛

شورای اروپا چند مقام سوری دیگر را تحریم کرد

شورای اروپا چند مقام سوری دیگر را تحریم کرد
دوشنبه 26 تير 1396 - 16:30

شورای اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه چند مقام سوری دیگر بر اساس ادعای مشارکت آنها در استفاده از تسلیحات شیمیایی در این کشور اعمال کرد.

العالم ـ سوریه

پایگاه اینترنتی شورای اروپا خاطرنشان کرد: شورای اروپا امروز (دوشنبه) نام 16 نفر را به لیست افرادی که در تدابیر محدودکننده اتحادیه اروپا علیه سوریه هدف قرار گرفته اند، اضافه کرد.
اتحادیه اروپا مدعی شده است نام این افراد را به دلیل نقش شان در توسعه و استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان در این لیست تحریم ها افزوده و این تحریم ها علیه مقامات سوریه را در راستای سیاست این اتحادیه در مقابله با گسترش تسلیحات کشتار جمعی و استفاده از تسلیحات شیمیایی اعمال کرده است.
در این لیست 16 نفره، نام هشت مقام نظامی ارشد سوریه و هشت دانشمند سوری مشاهده می شود که بنابر ادعای اتحادیه اروپا در گسترش و استفاده تسلیحات شیمیایی نقش داشته اند.
این تحریم ها در حالی از سوی اتحادیه اروپا اعمال شد که دولت سوریه بارها استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان را تکذیب کرده است.
اتحادیه اروپا پیشتر نیز تدابیر محدودکننده خود را علیه مقامات ارشد سوریه بنابر ادعای مقامات اروپایی اعمال کرده بود.
به گزارش ایرنا، پیشتر سرپرست کمیته حقیقت یاب سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در سوریه با تاکید بر اینکه این کمیته هنوز مدرک موثقی دال بر شناسایی عاملین حملات شیمیایی در سوریه بدست نیاورده، ابراز امیدواری کرد که تا اکتبر سال جاری نتایج تحقیقات خود را به شورای امنیت سازمان ارائه دهد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تقریبا بلافاصله بعد از حمله شیمیایی ماه آوریل سال میلادی جاری با این ادعا که مدارک کامل و غیرقابل انکاری مبنی بر دخالت دولت سوریه در حملات شیمیایی در دست دارد، یکی از پایگاه های هوایی سوریه را مورد حملات موشکی قرار داد.
کشورهای غربی با طرح ادعای واهی حمله شیمیایی نیروهای دولتی سوریه در 15فروردین ماه به شهروندان و غیرنظامیان شهرک خان شیخون در استان ادلب، دولت سوریه را محکوم کردند.
وزارت امور خارجه سوریه چهارم تیر سال جاری اعلام کرده بود که گزارش سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی درباره حادثه خان شیخون غیرقابل قبول و بی ارزش است.
وزارت امور خارجه سوریه همچنین اعلام کرد که این گزارش براساس ادعاهای دروغین و بی اعتبار و به دور از فعالیت حرفه ای تدوین شده و برخلاف منطق و غیرقابل پذیرش است.
سوریه از سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی خواست گزارشی شفاف و معتبر بدون تحریک و فشار کشورها و طرف هایی که از رسیدن به حقیقت جلوگیری می کنند و به اعتبار و استقلال این سازمان آسیب می زنند، تهیه کند.
پیش از این خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داده بود، انگلیس اعلام کرده اتحادیه اروپا علیه 16 مقام سوری که بنابر ادعای این اتحادیه در حملات شیمیایی علیه غیرنظامیان در این کشور نقش داشته اند، تحریم هایی را اعمال می کند.
بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس نیز پیش از نشست روز دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا تصریح کرد این 16 سوری با ممنوعیت سفر و بلوکه شدن دارایی هایشان مواجه خواهند شد.
اتحادیه اروپا در حالی قرار است این تحریم ها را علیه چند شهروند سوری اعمال کند که در ماه مه تدابیر محدودکننده خود علیه سوریه را یکسال دیگر تمدید کرد. اتحادیه اروپا پیشتر تحریم هایی را علیه 240 نفر و 67 سازمان در سوریه از جمله اعمال ممنوعیت سفر و بلوکه کردن دارایی هایشان اعمال کرده بود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها