با ايجاد سایتهای فارسی زبان؛

عربستان بدنبال تاثیر برافکارعمومی ایران

عربستان بدنبال تاثیر برافکارعمومی ایران
شنبه 13 اسفند 1390 - 10:11

عربستان سعودي براي تاثيرگذاري بر افکار عمومي ايران از انتشار نسخه فارسي مجله "المجله" بر روي شبکه اينترنت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، روزنامه الشرق الاوسط نوشت: شرکت مطالعات و انتشارات السعودیه بعد از موفقیت نسخه های عربی و انگلیسی مجله "المجله" اخیرا اقدام به انتشار نسخه اینترنتی این مجله به زبان فارسی کرده است.

شاهزاده فیصل بن سلمان بن عبدالعزیز رئیس هیئت مدیره شرکت مطالعات و انتشارات السعودیه این اقدام را درچارچوب رویکرد شرکت برای افزایش خوانندگان و تماس با فرهنگ های مختلف دانست.

عزام بن محمد الدخیل مدیرعامل شرکت مطالعات و انتشارات السعودیه نیز گفت: موفقیت در نسخه های عربی و انگلیسی المجله باعث شد که به ارایه نسخه فارسی آن برای گسترش علم و دانش و افزایش شمار خوانندگان آن و گشودن درهای ارتباط بین تمدنها اقدام کنیم بویژه که شمار فارسی زبانان در شش کشور خاورمیانه وخاور نزدیک 100 میلیون نفر است که بیش از نیم میلیون آنها در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ساکن هستند.

درهمین حال، عادل الطریی سردبیر مجله "المجله" گفت: نسخه فارسی مجله به ترجمه محتوای نسخه های عربی و انگلیسی بسنده نخواهد کرد بلکه مطالبی به زبان فارسی از نویسندگان مشهور و همچنین تحلیل ها، گفتگوها و پژوهش های مطبوعاتی بی طرف نیز در آن منتشر خواهد شد.

وی افزود: نسخه فارسی المجله روی اینترنت حلقه ارتباط بین دو فرهنگ همسایه خواهد بود و به ایجاد پل های پیوند بین آنها کمک خواهد کرد.

دولت عربستان سعودی برای تاثیر گذاری بر افکار عمومی مخاطبان فارسی زبان پیش از این نیز اقدام به راه اندازی بخش فارسی پایگاه شبکه تلویزیونی العربیه کرده بود تا از این طریق با تاثیر گذاری بر افکار عمومی، اهداف خاص خود در قبال ایران دنبال کند.

پربیننده ترین خبرها