بزرگترین قبرستان جهان، سه برابر جمعیت بحرین، قبر دارد

بزرگترین قبرستان جهان، سه برابر جمعیت بحرین، قبر دارد
چهارشنبه 28 تير 1396 - 09:06

بزرگ ترین قبرستان جهان، سه برابر جمعیت کشور بحرین، قبر دارد و در یک کشور عربی واقع شده است.

العالم گوناگون

برخی از قبرستان های جهان، چندین میلیون قبر دارند و روزانه، شمار بسیار زیادی متوفی در این قبرستان ها به خاک سپرده می شوند. بزرگ ترین قبرستان جهان، دارالسلام نام دارد.

قبرستان دار السلام که در نجف اشرف در جنوب عراق واقع شده است، 6 میلیون قبر دارد و مساحت آن، بیش از 10 کیلومتر مربع است.

قدمت این قبرستان به 1400 سال پیش می رسد و همچنان شمار زیادی از متوفیان در این قبرستان به خاک سپرده می شوند.

پس از دارالسلام، قبرستان کالورتون در آمریکا، بزرگ ترین قبرستان جهان به شمار می رود. این قبرستان در شهر لانگ آیلند واقع در ایالت نیویورکِ آمریکا قرار دارد. در این قبرستان که در سال 1978 ایجاد شد و مساحت آن به 4 هزار کیلومتر مربع می رسد، سالانه 10 هزار مرده، به خاک سپرده می شوند.

سومین قبرستان بزرگِ جهان، قبرستان آبراهام لینکولن است که 4 هزار کیلومتر وسعت دارد و در سال 1862 ایجاد شد. این قبرستان در فاصلۀ 50 مایلی جنوب شیکاگو واقع شده است.

چهارمین قبرستان بزرگِ جهان، قبرستان اولسدوف در آلمان است که یک و نیم میلیون قبر و 4 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و در سال 1877 تاسیس شد.

پس از آن، قبرستان کاراساهمت به عنوان پنجمین قبرستانِ بزرگِ جهان به شمار می رود. این قبرستان که در بخش آسیایی شهر استانبول قرار دارد بخش های مختلفی دارد و هر بخش، مختص مرده های پیروان یکی از ادیان است. این قبرستان بیش از شش قرن قدمت و بیش از یک میلیون قبر دارد و مساحت آن بیش از سه هزار کیلومتر مربع است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها