کشف اجساد زوج کوهنورد پس از 75 سال!

کشف اجساد زوج کوهنورد پس از 75 سال!
چهارشنبه 28 تير 1396 - 10:13

بقایای اجساد زوج کوهنورد سوئیسی که ۷۵ سال پیش در کوههای آلپ ناپدید شدند در ارتفاع ٢۶١۵ متری، در یک یخچال طبیعی پیدا شد.

العالم - گوناگون

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دو پیکر که بعد از ده‌ها سال کاملاً سالم مانده، در کنار هم قرار داشتند و یک کوله‌پشتی، یک بطری، یک کتاب و یک ساعت هم همراه آنها بود.

به گفته برنارد شانِن، مدیر پیست‌های اسکی منطقه، پنجشنبه گذشته یکی از کارکنانش برای نخستین بار دو جسد را دید. وی افزود: یک مرد و یک زن بودند. مدل لباس‌هایشان متعلق به سال‌های جنگ جهانی دوم بود. یخ، اجساد آنها را کاملاً حفظ کرده و وسائلشان نیز دست نخورده مانده است.

شانن که به خوبی با اقلیم و کوهستان‌های منطقه آشناست حدس می‌زند که این زوج درون حفره یا دره‌ای سقوط کرده‌ و سپس اجساد آنها با گرم شدن تدریجی هوا، از یخچال‌ها بیرون آمده است.

قرار است که پلیس سوئیس(DNA) اجساد را آزمایش کند. اما قبل از این آزمایش‌ها، خانوادۀ این زوج خود را به پلیس معرفی کرده است

یکی از شش فرزند آنها گفته است که پدرش کفاش و مادرش معلم بوده‌اند. آنها در روز ١۵ اوت سال ١٩۴٢ از روستایی به اسم "شاندولَن" راه افتاده تا به گاو و گوسفندهای خود سر بزنند. ظاهراً دام‌ها برای چرای تابستانی به ارتفاعات می‌رفته‌اند. به گفته فرزندان، قرار بوده که زن و شوهر همان شب به خانه برگردند اما سرانجام بعد از دو ماه و نیم جستجو و ناامیدی، هر شش فرزند به چند خانواده سپرده می‌شوند. مرد کفاش هنگام مرگ ۴٠ ساله و زن ٣٧ ساله بوده است.

یکی از دختران زوج که مارسلین نام دارد و اینک ٧٩ ساله است، می‌گوید که هنگام مفقود شدن والدینش، چهار سال بیشتر نداشته است. وی افزود: تمام عمر به دنبال پدر و مادرمان می‌گشتیم. دیگر باور نمی‌کردیم که بتوانیم روزی برای آنها مراسم تشییع واقعی برگزار کنیم.

221

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها