ارتباط عبدالله صالح با انفجارهای یمن

ارتباط عبدالله صالح با انفجارهای یمن
شنبه 13 اسفند 1390 - 17:15

يمن (العالم) – يکي از رهبران حزب سوسياليست يمن، عناصر وابسته به عبدالله صالح را مسئول حوادث خشونت بار و انفجارهاي اخير اين کشور دانست.

"علي الصراري" روز شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: خشونت‌ها و انفجارها در زمان كاملا خاص و حساس، و دقيقا در آستانه مطرح شدن خواسته مردم مبني بر اصلاح ساختار نيروهاي مسلح و پايان دادن به وجود مفسدان در آنها صورت گرفت.

الصراري افزود: سازمان القاعده كه همپيمان بقاياي رژیم صالح است در اين اقدامات خرابكارانه و اغتشاشات دست دارد، و احتمالا يكي از كشورهاي منطقه نيز در این حوادث دست داشته است.

الصراري خاطرنشان کرد: هدف از اين انفجارها ايجاد تزلزل در روند سياسي، و پرهيز از طرح مسأله تغییر ساختار ارتش است.

الصراري اظهار داشت: طراحان این سناریو قصد دارند اوضاع کشور را به گونه ای به تصویر بکشند که گویا گارد رياست جمهوري و نيروهاي امنيتي درحال مقابله با القاعده هستند؛ اين در حالي است كه در حقيقت نيروهاي نظام وابسته به علي عبدالله صالح با اين گروهها براي مديريت خشونت ها و جلوگيري از پيگرد مفسدان و مجرمان موجود در داخل نهاد نظامي هماهنگي مي كنند.

الصراري با اشاره به جريان اشغال منطقه زنگبار از سوي القاعده در ابتداي انقلاب يمن اشاره كرد و گفت: نيروهاي عبدالله صالح اين پايگاه را تحويل نيروهاي القاعده داده بودند، تا جريان را به صورت اشغال آن از سوي القاعده و يك نيروي غير انقلابي كه در پي ايجاد يك امارت به سبك طالبان در يمن است نشان دهند.

 

SAM-03-15:46



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها