ترامپ برنامه "سیا" برای آموزش مخالفان سوری را متوقف کرد

ترامپ برنامه
پنج‌شنبه 29 تير 1396 - 10:14

روزنامه واشنگتن پست نوشت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برنامه اش برای حمایت از مخالفان مسلح در سوریه را متوقف کرده است.

العالم - سوریه

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی که خواستند هویتشان افشا نشود اعلام کرد برنامه مخفی چهار سال گذشته آمریکا در حمایت از گروه های مسلح سوری به خصوص از زمان ورود روسیه به جنگ داخلی سوریه در سال 2015 تاثیرات اندکی داشته است.

واشنگتن پست گزارش داد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تقریبا یک ماه پیش و پس از دیدار با مایک پمپئو رئیس سیا و هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی به این برنامه پایان داد.

مقامات کاخ سفید و سیا تاکنون از اظهارنظر در رابطه با این گزارش خودداری کرده اند.

واشنگتن پست مدعی شد، توقف برنامه حمایت از گروه های مسلح سوری نشان دهنده علاقه ترامپ به یافتن راهی برای همکاری با روسیه و همچنین پذیرش تمایل اندک واشنگتن برای کنار زدن بشار اسد از قدرت است.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که آمریکا و روسیه بر سر آتش بس در جنوب سوریه به توافق رسیدند؛ گروههای مورد حمایت آمریکا از این منطقه دست به عملیات می زدند.

یادآور می شود باراک اوباما رئیس جمهور سابق امریکا در سال 2013 و پس از آنکه گروههای مسلح  در سوریه برای دریافت کمک خارجی تلاش می کردند، برنامه کمک به آنها را تصویب کرد.

اما از آنجا که آمریکا درباره توانایی مخالفان در براندازی حکومت سوریه تردید داشت، پایبندی آمریکا به کمک به مخالفان تردیدهایی را ایجاد کرده بود.

216

پربیننده ترین خبرها