افشای کمک های ارتش صهیونیستی به گروههای مسلح جنوب سوریه

افشای کمک های ارتش صهیونیستی به گروههای مسلح جنوب سوریه
پنج‌شنبه 29 تير 1396 - 23:34

ارتش سوریه از میزان کمک هایش به گروههای مسلح مخالف دولت سوریه در مرزهای جولان اشغالی پرده برداشت و این پروژه را "جیره خوب" نامید.

العالم - سوریه

روزنامه "اسرائیل امروز" چاپ تل آویو که نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است در این باره نوشت پس از چند ماه کمک انسانی به "شهروندان سوریه" ارتش اسرائیل دیروز از پروژه "جیره خوب" پرده برداشت که در چارچوب آن، رژیم صهیونیستی تجهیزات فراوانی در اختیار مخالفان سوری قرار خواهد داد و زخمی های آنها را درمان خواهد کرد. این پس از چهار سال از کمک های اسرائیل به مخالفان دولت سوریه اولین باری است که نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی از میزان کمک هایش به آنها پرده برمی دارد.

این روزنامه می افزاید تلاش برای کمک ارتش به سوری های مخالف دولت در نزدیکی مرز سوریه با سرزمین های اشغالی در سال 2014 در حجم اندکی آغاز شد. اما امسال با اعلام طرح جیره خوب، که مدیریت آن را یک افسر با درجه سرهنگ دوم به عهده دارد بر حجم این برنامه افزوده شد.

به گفته ارتش رژیم صهیونیستی، هدف از این اقدام، ایجاد روابط بهتری با گروههای مسلح سوریه و دور کردن جبهه های ضد اسرائیلی از مرزهاست.

"ینیف عاشور" فرمانده لشکر 210 تابع فرماندهی منطقه شمالی رژیم صهیونیستی که مسئول طرح "جیره خوب" است در این باره گفت: در مرحله اخیر، گروههای مختلفی از نیروهای مخالف دولت سوریه در جریان بمباران جنگنده های روسیه علیه مواضعشان، ضربات سنگینی متحمل شدند. در نتیجه این وضعیت، بر حجم "محور شیعی" افزوده می شود و گروههای مسلح تضعیف می شوند.

به گفته عاشور، "مصلحت اسرائیل در آن است که محور شیعی و داعش تضعیف و افراد مسلح ساکن بلندی های جولان تقویت شود.

این فرمانده صهیونیست گفت: اسرائیل در ابتدا از طریق سازمان های امداد رسان بین المللی اقدام به ارسال کمک های غذایی و ما یحتاج افراد مسلح در ارتفاعات جولان می کرد. اما پس از شکست خوردن این طرح، اسرائیل تصمیم گرفت به طور مستقیم این پروژه را مدیریت کند و آب، برق، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی را برای افراد مسلح این بخش از خاک سوریه تأمین نماید.

وی افزود : همچنین در چارچوب طرح "جیره خوب" قرار شد تأسیسات زیربنایی اطلاعاتی ایجاد شود که براساس آن گزارش های ثابتی از سوی مخالفان سوری به اسرائیل اراده شود تا تل آویو از میزان نیازهای پزشکی و راههایی که تل آویو می تواند به وسیله آن به گروههای مسلح کمک کند اطلاع یابد.

به نوشته پایگاه اسرائیلی "والاه" از جمله این کمک ها، اعزام پزشکان سوری به بیمارستان هایی در سرزمین های اشغالی با هدف هماهنگی بین طرفین و اطلاع از تجهیزات پزشکی موجود در اسرائیل بوده است.

این پایگاه افزود: اسرائیل بیش از چهار هزار عنصر مسلح سوریه را درمان و حدود 55 تن لباس زمستانی، 12 تن کفش، 250 تن غذا و 465 هزار لیتر سوخت را برای آنها ارسال کرده است. از سوی دیگر، پس از منهدم شدن بیمارستان صحرایی افراد مسلح، دو بیمارستان صحرایی را برای آنها برپا کرده است.

216

 

پربیننده ترین خبرها