سخنرانی حاج قاسم سلیمانی در بزرگداشت شهدا+ویدئو

پنج‌شنبه 29 تير 1396 - 19:57

سردار قاسم سلیمانی فرمانده واحد قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امشب با حضور در مراسم يادواره ١٣٠ شهيد محله "كن" به سخنرانی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سردار سلیمانی در این مراسم که از شبکه خبری العالم به صورت زنده پخش شد به بیان مسائل مختلف در باره رویدادها و تحولات منطقه و مبارزه با تروریست ها و وظیفه عمومی برای پاسداشت خون شهیدان گرانقدر پرداخت. 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: فرماندهان ما ابتدا خود را ساختند و سپس دیگران را و یک تربیت دینی در درون جبهه شکل گرفت و ما شاهد عارف ترین عرفای حقیقی در دوران جنگ بودیم. 

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در ادامه سخنانش در نخستین یادواره شهدای جنگ در حسینیه نور افزود: در دوران دفاع مقدس در حاکمیت دینی و تمسک به اعتقادات دینی اهتمام شد و جوانان عادی بودند که به مقامات بالا و بسیار بالایی رسیدند. 

وی گفت: آن چیزی که این حجم از عرفان و دینداری را بوجود آورد امام در کشت آن و پاشیدن بذر آن اثر جدی داشت و امروز هم مقام معظم رهبری تأکید ویژه دارند، آنها در وجودشان خدا را باور و اطمینان و اعتماد داشتند. 

سردار سلیمانی افزود: وقتی امام در خاطراتشان می گفتند که زمانی ساواک ایشان را از قم به سمت تهران می برد در بین راه ماشین به بیابان منحرف شد و امام می گفت من همان جا یقین کردم که می خواهند مرا بکشند و پس از مدتی که ماشین دوباره به جاده بازگشت و به سمت تهران در حال حرکت شد آنجا هم یقین یافتم که دیگر مرا نخواهند کشت و بعد بین این دو یقین به خود مراجعه کردم و دیدم هیچ اثری این دو یقین در من ایجاد نکرده است. 

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: ما نوجوانانی در دوران جنگ داشتیم که در دامن علمای تهران تربیت نشده بودند و از روستاهای دور افتاده زهک و زابل آمده بودند اما در دوران جنگ به درجاتی رسیدند که می گفتند ما می توانیم روی زمین راه نرویم و می گفتند زمین با ما حرف می زند؛ این همان یقین و اطمینان و ره صد ساله را یک شبه پیمودن است. 

سردار سلیمانی در ادامه به داستان سوزاندن حضرت ابراهیم (ع) اشاره کرد و گفت: طبق روایات یک ماه برای سوزاندن حضرت ابراهیم (ع) هیزم جمع می کردند و حتی سالخوردگان وصیت کردند که اگر مردند بخشی از اموالشان را صرف خریدن هیزم کنند و حتی پیرزنی همه دارایی خود را برای سوزاندن ابراهیم (ع) صرف خرید هیزم کرد. 

وی افزود: در راه باطل این اتفاقات زیاد افتاده است و من خودم در میان داعشی ها جوان هایی را دیدم که ناراحت بودند از اینکه در انتحار نوبت شان  بوده است اما نوبت را به کسی دیگر دادند. 

سردار سلیمانی گفت: امروز اگر بخواهیم به استقلال و فرهنگ حقیقت خود بازگردیم باید همین یادواره ها و کنگره ها و این فرهنگ را توسعه دهیم و باید فضا را برای افراد نو باز کنیم و بگذاریم همه بیایند شاید برخی ها ظاهرشان مناسب نباشد اما باطن خوبی دارند. 

وی ادامه داد: مگر در زمان شاه نبودیم که یک حادثه همه ما را زنده کرد؛ فرهنگ شهید و شهادت و یادواره ها جزو مؤثرترین کار فرهنگی است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها