دستگیری شاهزاده سعودی +ویدئو

پنج‌شنبه 29 تير 1396 - 21:23

یک شاهزاده عربستان سعودی پس از انتشار ویدئوهایی که او را در حال رفتارهای غیر انسانی با افراد مختلف نشان می دهد بازداشت شد.

دستگیری شاهزاده سعود بن عبدالعزیز بن مسعود، یک روز پس از انتشار ویدئو ها، به دستور شاه سلمان بن عبدالعزیز صورت گرفت. شاه سلمان خواستار پیگیری و بازجویی از شاهزاده و کسانی که در ویدئو همراه او دیده می شوند، شده است.

ویدئوهای کوتاهی که در یوتیوب پخش شده اند شاهزاده سعودی را در حال نشانه گرفتن به سوی مردی نشان می دهد که زخمی شده و در حالیکه از سرش خون می ریزد تقاضای شفاعت دارد.

ویدئوی دیگری که بیش از هفتصد و شصت هزار بیننده داشته است شاهزاده سعودی را در کنارهجده بطری ویسکی نشان می دهد.

بنا به دستور شاه سلمان تا پیش از انجام محاکمه بر اساس قوانین شریعت هیچیک از دستگیرشدگان آزاد نخواهند شد.

خانواده سلطنتی در عربستان سعودی از امتیازات زیادی برخوردارند، اما در اقدامی نادر ماه اکتبر سال گذشته میلادی یک شاهزاده سعودی به خاطرقتل مردی به ضرب گلوله در جریان مشاجره اعدام شد.

اعضای خاندان سعودی تاکنون جنایت های مختلفی در حق مردم عربستان روا داشته اند که براساس یک مصونیت اعلام نشده از مجازات و تعقیب قانونی درامان مانده اند یا قربانیان جرات پیگیری آزار و اذیت اعضای این خانواده را پیدا نکرده اند. به نظر می رسد اکنون به مدد شبکه های اجتماعی و انتشار گسترده ویدئوی مربوط به جنایت های شاهزاده سعودی، شاه آن کشور را ناگزیر به دستور برای پیگیری موضوع کرده است. 

درویدئوی پیوست این خبر بخش هایی از رفتارهای غیرانسانی شاهزاده سعودی با زنان و مردان و لحظه دستگیری او به تصویر کشیده شده است. 

پربیننده ترین خبرها