پیشروی ائتلاف سعودی در یمن شکست خورد

پیشروی ائتلاف سعودی در یمن شکست خورد
جمعه 30 تير 1396 - 07:55

ارتش و کمیته های مردمی یمن پنجشنبه شب، پیشروی وسیع نیروهای متجاوز به سوی پایگاه خالد در استان تعز را خنثی کردند، عملیاتی که به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای ائتلاف عربی تحت فرمان سعودی منجر شد.

العالم ـ یمن

به گزارش شبکه خبری المسیره یمن، نیروهای متجاوز ائتلاف عربی تحت فرمان عربستان با سد ارتش و کمیته های مردمی روبرو شده و با تحمل خسارت فراوان، مجبور به عقب نشینی شدند.
این شبکه خبری بدون ذکر دقیق جزئیات خسارت وارد شده به نیروهای ائتلاف عربی، اعلام کرد: در این عملیات علاوه بر خسارت زیاد به نیروهای ائتلاف عربی، چهار خودروی زرهی ارتش امارات نیز منهدم شد.
این سومین عملیات خنثی سازی تهاجم اردوگاه ال سعود توسط ارتش و کمیته های مردمی یمن در 24 ساعت گذشته، بود که در آن پیشروی نیروهای دشمن با شکست روبرو شد. نیروهای یمنی در اولین عملیات خود موفق شدند، پیشروی ارتش دشمن به سوی بیابان میدی را خنثی کنند.
از سوی دیگر، المسیره در خبر دیگر گزارش کرد، ارتش و کمیته های مردمی سومین پیشروی نیروهای ائتلاف عربی را به شکست کشاندند.
این حمله در شرق کوه های «جندله» در شهرستان عسیلان در استان شبوه واقع در شرق یمن صورت گرفت که با مقاومت ارتش و کمیته های مردمی یمن به شکست انجامید.
نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن روز چهارشنبه همچنین در عملیاتی موفقیت آمیز در الغاویه در جیزان واقع در جنوب غرب عربستان، تلفات سنگینی به نیروها و تجهیزات ائتلاف عربی وارد کردند.
در همین حال، شمار نیروهای عربستانی که در مرز با یمن کشته شده اند، از دهم ماه می ( 11 اردیبهشت 96) تاکنون به 34 تن رسیده است.
عربستان به همراه چند کشور عربی و پشتیبانی آمریکا ائتلافی موسوم به ائتلاف عربی علیه یمن را تشکیل داد.
این ائتلاف در 6 فروردین 1394 با هدف بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به حاکمیت، این کشور را آماج حملات شدید قرار داده است.
حملات ائتلاف ضمن آن که نتوانست ریاض را در رساندن به اهداف خود یاری رساند، تاکنون خسارت های جبران ناپذیر مالی و انسانی را به عربستان و دیگر کشورهای این ائتلاف وارد کرده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها