المیادین:

نبرد آزادسازی ارتفاعات القلمون و عرسال آغاز شد

 نبرد آزادسازی ارتفاعات القلمون و عرسال آغاز شد
جمعه 30 تير 1396 - 08:30

شبکه تلویزیونی «المیادین» صبح جمعه خبر داد که نبرد برای آزادسازی ارتفاعات القلمون در سوریه و ارتفاعات عرسال در لبنان از دست گروه های مسلح آغاز شد.

العالم ـ سوریه

در این نبرد در دو سوی مرز، نیروهای ارتش سوریه، حزب الله و ارتش لبنان شرکت دارند و هدف از آن پاکسازی این مناطق از حضور گروه های تروریستی بویژه جبهه النصره است.
المیادین گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه و حزب الله مواضع جبهه النصره در ارتفاعات «فلیطا» در القلمون غربی را هدف قرار دادند.
همزمان نیروهای حزب الله مواضع این گروه تروریستی در مناطق «ضهر الهوی»، «المقنزح» و «وادی الخلیل» در ارتفاعات عرسال لبنان را هدف حملات خود قرار دادند.
تارنمای روزنامه «النهار» لبنان نیز جمعه گزارش داد که همه شواهد میدانی حاکی از آن است که نبرد بلندی های عرسال لبنان آغاز شده است.
بر اساس این گزارش نیروهای حزب الله از ساعات اولیه امروز به مواضع گروه های مسلح در مناطق مرزی عرسال لبنان همجوار با فلیطای سوریه حمله کرده است. همزمان جنگنده های ارتش سوریه نیز مواضع گروه های مسلح در این مناطق را هدف قرار داد.
مناطق مرزی لبنان و سوریه طی سال های اخیر شاهد حضور گروه های مسلح و تروریست بویژه جبهه النصره بوده است.
در صورت موفقیت آمیز بودن این نبردها در دو سوی مرز سوریه و لبنان، گام مهمی در مسیر مبارزه با تروریسم و امن شدن منطقه برداشته خواهد شد.
طی روزهای اخیر و بر اساس گزارش های مختلف نیروهای ارتش و مقاومت لبنان با حضور در بلندی های عرسال و مناطق همجوار آماده انجام عملیات گسترده علیه مواضع تروریست ها شده بودند.
منطقه عرسال در شرق لبنان و در مرز با سوریه قرار دارد.
در سال های اخیر با اوج گرفتن بحران در سوریه و همزمان با حضور هزاران پناهجوی سوری در عرسال، گروه های مسلح و تروریست نیز که بیشتر آنها وابسته به جبهه النصره و «گردان های اهل الشام» و معدودی از عناصر «داعش» هستند در این منطقه مستقر شده اند.
گفته می شود بسیاری از این گروه های مسلح مستقر در عرسال برای نبرد علیه دولت سوریه به این کشور می روند و این منطقه برای آنها حکم استراحتگاه دارد.
نیروهای ارتش لبنان و مقاومت بویژه در یک سال اخیر بارها بر مواضع گروه های مسلح در شرق لبنان که بیشتر آنها نیز در ارتفاعات عرسال و ارتفاعات راس بعلبک حضور داشته اند، حمله کرده و موفق به پاکسازی بسیاری از مناطق شرقی لبنان شده است.
مقام های لبنان بارها اعلام کرده اند که قصدشان رویارویی با گروه های مسلح عرسال است و پناهجویان مستقر در شهرک عرسال در امنیت کامل قرار خواهند داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها