تظاهرات مسلمانان جهان علیه تجاوز صهیونیست ها به مسجد الاقصی+ویدئو

جمعه 30 تير 1396 - 20:21

هزاران نفر از مردم در کشورهای مختلف جهان اسلام از جمله اردن، ترکیه، تونس، الجزایر، لبنان ، سودان و یمن با برگزاری تظاهرات گسترده تعرض نظامیان رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران فلسطینی را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بیش از 8000 نفر روز جمعه در امان پایتخت و دیگر شهرهای اردن در اعتراض به تدابیر جدید رژیم صهیونیستی درباره صحن مسجد الاقصی در شرق بیت المقدس تظاهرات کردند.

رژیم صهیونیستی شرق بیت المقدس را اشغال و به خاک خود ضمیمه کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از امان، در پایتخت اردن تظاهرات با فراخوان جنبش های افراط گرا و احزاب چپ گرا از مسجد اعظم حسینی در مرکز امان شروع شد.

تظاهرکنندگان درباره مسجد الاقصی سومین مکان مقدس مسلمانان شعار  مسجد الاقصی با جان و روح برای تو فداکاری خواهیم کرد  سر دادند.

تظاهرکنندگان هنگامی که پرچم اسرائیل آتش زده و زیر پا انداخته شد شعارهای  ما محافظان مسد الاقصی هستیم  و  ما به مسجد الاقصی می رویم و میلیونی شهید می شویم  سر دادند.

در پلاکاردهایی که تظاهرکنندگان در امان حمل کردند عبارت  مقاومت در برابر تجاوز اسرائیل آری  نوشته شده بود.

صدها نفر نیز در شهرهای  زرقاء ( شرق امان )، السلط ( شمال - غرب )، اربد ( شمال )، الکرک و الطفیلة و معان ( جنوب ) تظاهرات کردند.

تظاهرات اعتراضی مردم ترکیه

مردم ترکیه هم امروز(جمعه) در واکنش به تنش‌های اخیر در مسجد الاقصی، مقابل کنیسه بزرگ استانبول تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان در واکنش به تدابیر امنیتی شدید رژیم صهیونیستی در شهر قدس و مسجد الاقصی، مقابل کنیسه بزرگ شهر «استانبول» تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری «دوغان» گروهی از مسلمانان پس از تظاهرات گسترده در استانبول با قرائت بیانیه‌ای تاکید کردند اسرائیل یک «دولت تروریستی» است که آزادی مسلمانان و حق عبادت آنان را نقض می‌کند.

معترضان به سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در بیانیه خود ضمن درخواست برای ممانعت از آزادی عبادت یهودیان در ترکیه، گفتند: «اگر شما مانع عبادت ما در آنجه (مسجد الاقصی) می‌شود ما نیز مانع آیین شما در اینجا (استانبول) می‌شویم.»

در تونس ، الجزایر و لبنان و سایر کشورها هم تظاهرات و اعتراض های مشابهی برگزار شد. 

این تظاهرات یک هفته بعد از تنش شدید درباره صحن مسجد الاقصی برگزار شد.

فلسطینی ها به استقرار گیت های امنیتی در ورودی های این مکان به شدت حساس معترض هستند. این تصمیم بعد از حمله مرگبار 14 ژوئیه به ماموران پلیس اسرائیل نزدیک مسجد الاقصی گرفته شد.

اسرائیل ورودهای صحن مسجد الاقصی را تحت کنترل دارد که از چند دهه قبل به تنش بین اسرائیل و فلسطینی ها تبدیل شده است اما مسئولیت اداره مکان های مقدس مسلمانان در بیت المقدس به عهده اردن است.

روز جمعه بعد از برگزاری نماز جمعه درگیری هایی در بخش قدیمی بیت المقدس روی داد. اسرائیل ورود فلسطینی های زیر 50 سال را به این منطقه ممنوع کرده است.

وزرای امور خارجه اردن و امارات عربی متحده در گفتگوی تلفنی از مقامات اسرائیلی خواستند ورود به مسجد الاقصی را  فوری و به صورت کامل ‌ آزاد کنند.
 

پربیننده ترین خبرها