مخالفان سوریه چشم به راه کمکهای اسرائیل

مخالفان سوریه چشم به راه کمکهای اسرائیل
يکشنبه 14 اسفند 1390 - 08:11

نفوذ رژيم اسرائيل بين مخالفان سوريه موضوع جديدي نيست، چراکه اظهارات و مواضع سران مخالفان مشخص مي کند آنها براي رسيدن به تل آويو و دريافت کمک از اين رژيم با يکديگر درحال رقابت هستند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پایگاه "حقیقت" وابسته به مخالفان سوری، می نویسد: هر دو شاخه مدنی و نظامی مخالفان سوریه برای رسیدن به تل آویو و دریافت جایزه بزرگ، با یکدیگر درحال رقابت هستند، موضوعی که این روزها در رسانه ها به خبری عادی تبدیل شده است.

حقیقت تأکید کرد: فرید الغادری که در سال 2010 با گریختن به اسرائیل در این راه خط شکن بود، عمار عبدالحمید نیز پس از او در سال 2010 به دعوت موساد در کنفرانس امنیتی هرتزلیا شرکت کرد. پس از این دو نیز نوبت به عهد الهندی، محمد العبدالله، بسمه قضمانی، رضوان زیاده و به احتمال بسیار قوی برهان غلیون رسید.

حقیقت افزود: نشانه هایی بسیار قوی در خصوص دیدار غلیون با ایهود باراک در وین وجود دارد.

 

یکی از مسئولان عناصر مسلح مخالف سوریه در مصاحبه با روزنامه "اسرائیل الیوم" می گوید: "در صورت کمک اسرائیل برای سرنگونی اسد، سوریه این موضوع را فراموش نمی کند".

این فرد با معرفی خود با نام مستعار "کمال"، اظهار داشت: "هر دو ملت سوریه و اسرائیل از رفتن اسد و صلح دو طرف سود می برند .. اگر اسرائیل تصمیم بگیرد اسد را سرنگون کند، کار او خاتمه خواهد یافت".

وی خاطرنشان کرد: "اسرائیل از دوران پس از سرنگونی اسد نگران است.. ولی نگران نباشید زیرا سقوط اسد حلقه ارتباط حزب الله با ایران را از بین می برد".

این مسئول مخالفان سوریه اظهار داشت: "باوجود همه احترامی که برای فلسطینی ها قائلم، ولی صلح در خاورمیانه از صلح اسرائیل و سوریه آغاز می شود .. ولی عادی سازی روابط ظرف یک شب صورت نمی گیرد، و ما باید قبل از آن کشورمان را بسازیم و اسرائیل همسایه ما در این امر به ما کمک می کند".

کمال درباره جولان اشغالی گفت: "پس از رفتن نظام سوریه و همه کسانی که در قدرت هستند و با روابط با اسرائیل مخالفند، موضوع جولان کاملا متفاوت خواهد بود .. و همه اختلافات درباره جولان به نقطه تحول می رسد".



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها