توسط محققان ایرانی؛

ساخت کفش ماساژور ویبره دار برای دیابتی ها!

ساخت کفش ماساژور ویبره دار برای دیابتی ها!
شنبه 31 تير 1396 - 14:25

محققان ایرانی موفق به طراحی و ساخت کفش ماساژور ویبره دار برای درمان بیماری های دیابت و پارکینسون شدند.

العالم - گوناگون

 

پا یکی از ارگان های بدن است که نقش اساسی در سلامت کل بدن دارد و در طول روز فشارها و نیروهای زیادی  از طریق پاها به مفاصل زانو ، لگن و ستون فقرات منتقل می شود. وقتی راه می رویم، می ایستیم یا آهسته می دویم، وزن یا جرم بدن ما نیرویی را به سمت پایین وارد می کند که این نیروها از طریق تنها نقطه اتصال انسان با زمین  یعنی پا اعمال می شود.

زمین در حالت  طبیعی خود  به قدر کافی سفت است؛ اما در بیشتر موارد به وسیله سیمان، چوب، سنگ فرش، آسفالت و مجموعه ای از دیگر موادی که تولید ضربه می کند پوشیده شده است و وقتی روی این سطوح هزاران قدم برداشته شود اثر جمع شونده این ضربه ها باعث کوفتگی و درد در پاها، ران ها و قسمت پشت خواهد شد.

از نظر انرژیکی در کف پا، چاکراهای کوچکی وجود دارد که فعال بودن انرژی در پا موجب تحریک این چاکراها می شود و انرژی را در آنها تولید می کند. از این رو محققان ایرانی توانستند خلاقیت خود را در این زمینه به کار بگیرند و کفشهای ماساژوری که به صورت ویبره ای کار می کند را طراحی کرده و بسازند.

کفش های ماساژور ویبره دار  می تواند به عنوان یک کفش طبی برای درمان بیماران دیابتی و پارکینسون مورد استفاده قرار بگیرد.

این کفش ها می تواند موثر در گردش منظم خون در پا و در کل گردش سیستم خون شود. کفش های ویبره دار موثر در بهبود طب فیزیکی عوارضی همچون آرتروز، واریس، گرفتگی ماهیچه، خون مردگی در مچ را روی پا،پینه بستن انگشت های  پا یا اطراف پنجه  شود.

این طرح توسط پیام جمشیدنیا به ثبت اختراع رسیده است.

منبع : mehrnews

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها