روزنامه سوری الثوره:

پشیمانی شیخ‌نشین‌ها از بلایی که سر سوریه آوردند

پشیمانی شیخ‌نشین‌ها از بلایی که سر سوریه آوردند
شنبه 31 تير 1396 - 19:19

خطوط تجاوزگری آمریکا و دست‌نشانده‌های آن در مقام حامیان تروریست‌ها در سوریه یکی پس از دیگری در هم شکسته می شود تا بیش از پیش روشن شود که آمریکا دیر یا زود تسلیم واقعیت خواهد شد.

العالم - سوریه

روزنامه سوری «الثوره» در گزارشی به قلم «حسین صقر» با عنوان «حامیان تروریسم به دنبال پیدا کردن چتر حمایتی برای تروریست هایشان» نوشت: خطوط تجاوزگری  آمریکا در مقام حامیان تروریست ها در سوریه یکی پس از دیگری ساقط می شود تا بیش از پیش روشن شود که آمریکا دیر یا زور تسلیم واقعیت خواهد شد.

الثوره آورده است: در جبهه های جنوب، شرق و مرکز سوریه تروریست ها در حلقه آتش ارتش سوریه و متحدانش گرفتار آمده‌اند.

این در حالی است که حامیان مزدوران تکفیری در سوریه به طرف های متخاصمی مبدل شده اند که در حال رسوا کردن یکدیگرند به گونه ای که به دنبال شواهدی برای اثبات دخالت یکدیگر در تجاوز به سوریه می گردند آن هم پس از اینکه راه های حمایت های لجستیک از تروریست ها قطع شد. 

همه گروه های مزدور تکفیری که ساخته دست طرف هایی منطقه ای و بین المللی هستند امروز از هم گسیخته، پراکنده و شکست خورده شده اند و برخی از آنها خود را مخفی کرده و در عین حال به دنبال گروه هایی می گردند که با ادغام در آن تحت عناوین جدیدی خود را از وضعیت سرگردانی و آوارگی نجات داده و دیگران را هم تشویق به پیوستن در آن کنند.

تکفیری ها از این طریق به دنبال گرفتن برگه های امتیازی هستند که از آن در مذاکرات پیش روی مربوط به فرآیند حل سیاسی بحران سوریه استفاده کنند به گونه ای که مواضع طرف های بیگانه ای که در طول سال های گذشته از آنها حمایت کردند تقویت کنند.

با این حساب معلوم می شود که گردانندگان تروریسم در سوریه یا برای حفظ آبروی خود به دنبال عقب نشینی از جنگ در این کشور هستند یا از نو به دنبال گرفتن قدرت بیش تری هستند تا به سهمی از مرحله پس از جنگ دست یابند.

اما واقعیت ها چیز دیگری را می گوید هیچ کدام از 2 احتمال بالا رخ نخواهد داد چرا که خواست جامعه بین الملل برای مبارزه حقیقی با تروریسم هیچ اغماضی نسبت به تمامیت ارضی سوریه نشان نخواهد داد و ثبات و یکپارچگی آن قوی تر از جز و مد این تروریست ها و سرگردانی آنهاست.

امروز آمریکا برنامه کاری برای لحظات شکست در سوریه آماده کرده است، آمریکایی که اگر ماشین نظامی سوریه با مبارزات خستگی ناپذیر خود علیه تروریسم نبود، نقشه هایش شکست نخورده بود.

در عین حال شیخ نشین های حامی تروریسم نیز خودشان از بلایی که بر سر سوریه آوردند پشیمان هستند اگرچه هنوز تمایل خود برای کوتاه آمدن از خطاهایی که در حق سوری ها مرتکب شدند نشان نداده‌اند بخصوص که در رسوایی پنهان کاری های یکدیگر با هم در رقابتند تا به جهانیان نشان بدهند کدام یک بیش تر از دیگری از تروریسم حمایت کرده است.

دوره مخالفت ها گذشته، وابستگی به گردانندگان تروریست ها که خودشان به جان یکدیگر افتاده اند شکست خورده است بخصوص که گروه های تروریستی وابسته به بیگانگان در ادلب این روزها در حال ریختن خون یکدیگرند.

در عین حال دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته برنامه مخفیانه سازمان سیا برای تسلیح و آموزش معارضان سوری را متوقف کند و فرانسه از قدرت های بزرگ خواسته به گروه تماس برای حل بحران سوریه ملحق شوند و این نشانه تحولی آشکار در عرصه سوریه است که پروژه غربی ها را به نقطه ای بی بازگشت خواهد کشاند.

فارس

پربیننده ترین خبرها