نتانیاهو؛ مسئول ناآرام شدن اوضاع در اراضی فلسطینی

نتانیاهو؛ مسئول ناآرام شدن اوضاع در اراضی فلسطینی
يکشنبه 1 مرداد 1396 - 00:46

کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر را مسئول ناامنی در اراضی اشغالی فلسطینی می دانند.

العالم - فلسطین اشغالی 

به گزارش پایگاه العربی الجدید، با وجود اینکه "نخبگان" اسرائیلی، درگذشته نیز بارها از نتانیاهو به علت تصمیمات وی که ضررهای بسیاری به منافع اسرائیل وارد کرده است، انتقاد کرده اند، اما این انتقادها هیچ گاه تا این حد شدید نبوده است.

تصمیم کابینه نتانیاهو مبنی بر قرار دادن گیت های الکترونیکی در دروازه های مسجدالاقصی در قدس اشغالی با انتقاد نخبگان راستگرای معروف صهیونیست مواجه شد و به اعتقاد آن ها باعث شد که منافع اسرائیل به خطر بیافتد.

يوني بن مناحيم از کارشناسان مرکز مطالعات مردمی وجامعه شناسی اورشلیم که معمولاً از سیاست های کابینه راست گرا و افراطی نتانیاهو دفاع می کند، با انتقاد از تصمیم قرار گرفتن گیت های الکترونیکی در ورودی های مسجدالاقصی گفت که نتانیاهو مسئول خسارت زدن به اسرائیل است.

بن مناحيم در صفحه توییتر خود خطاب به مسئولان اسرائیلی نوشت : شما نیاز به تدبیر و آرامش اعصاب برای اداره اقدامات سیاسی و نظامی خود دارید، شما فاقد این ویژگی ها هستید، مشاهده کنید که با این وضعیت خفت باری که در اداره امور درپیش گرفته اید، اسرائیل را به کجا رسانده اید؟

وی افزود نتانیاهو توصیه های سازمان اطلاعات و ارتش را که درباره پیامدهای قرار دادن گیت های الکترونیکی در ورودی های مسجدالاقصی هشدار داده بود، نادیده گرفت و به جای آن به اظهارات گلعاد اردان وزیر امنیت داخلی گوش می دهد.

همچنین «دانا فایس» گوینده برنامه گفت و گو در شبکه دوم تلویزیون اسرائیل نیز ، نتانياهو را به علت دادن حق به پلیس برای نصب گیت های الکترونیکی به باد انتقاد گرفت و در صفحه توییتر خود نوشت نتانیاهو اکنون برای حل این معضل، دست به دامان ارتش وسازمان اطلاعات شده است.

«طال افرام» دیگر تحلیلگر صهیونیست نیز در صفحه توییتر خود درباره انگیزه های نتانیاهو از تصمیم نصب گیت های الکترونیکی در دروازه های مسجدالاقص ابراز تردید کرد ونوشت وی بر اساس حساب و کتاب های داخلی این کار را انجام داده و همین باعث شده است که به توصیه های سازمان اطلاعات و ارتش که درباره پیامدهای این تصمیم هشدار داده بودند، توجهی نکند.

بن كاسبيت دیگر تحلیلگر صهیونیست نیز به شدت از نتنياهو به علت نادیه گرفتن توصیه های سرویس های امنیتی که از وی خواستند گیت های الکترونیکی را در دروازه های مسجدالاقصی نصب نکند، انتقاد کرد.

وی درمقاله ای در روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت : درصورت، ادامه وضعیت به شکل فعلی، خشونت وتنش بیشتر می شود و این وضعیت ممکنست به انفجار دراوضاع منطقه منجر شود و درصورتیکه از این تصمیم صرف نظرکند، د ر نظر دیگران به عنوان رهبری سست اراده شناخته می شود و قدرت مقاومت ندارد و اسرائیل به عنوان نظامی ضعیف معرفی می شود که از تهدید می هراسد.

درهمین حال، «عاموس هارئيل» تحلیلگر نظامی در روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز نوشت تنها دستاورد نتانیاهو، احیای دوباره عملیات فردی فلسطینی ها است که به گفته وی نیروهای امنیتی توانسته بودند در عرض یک سال گذشته ، آن را کاهش دهند.

هارئيل افزود: سرویس های امنیتی اسرائیل پیشتر هشدار داده بودند که هرگونه تغییر در وضعیت فعلی مسجدالاقصی نه تنها باعث انفجار در اوضاع اراضی فلسطینی خواهد شد، بلکه اوضاع درکشورهای عربی مجاور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

215

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها