سفیر دوحه در مسکو مطرح کرد؛

تحریم کنندگان قطر موضع واحد ندارند

تحریم کنندگان قطر موضع واحد ندارند
يکشنبه 1 مرداد 1396 - 01:03

سفیر قطر در روسیه، اختلاف نظر کشورهای عربی تحریم کننده قطر و عدم اتخاذ موضع واحد از سوی آنان را موجب تغییر نگاه جامعه بین المللی به بحران شورای همکاری خلیج فارس دانست.

العالم - آسیا

فهد محمد عطیه سفیر قطر در روسیه روز شنبه گفت کشورهایی که محاصره ای علیه قطر اعمال کرده اند بیانیه های متفاوتی منتشر می کنند و درخواست هایشان را تغییر می دهند و این مسئله پیشتر برداشت و نظر جامعه بین المللی را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، وی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود این کشورها سازمان یافته عمل نمی کنند و به انتشار بیانیه های متفاوت ادامه می دهند و درخواست هایشان را نیز تغییر می دهند. این مسئله بر برداشت جامعه بین المللی تاثیرگذار بوده است.

عطیه تصریح کرد: چه کسی به نمایندگی از این ائتلاف سخن می گوید؟ ما نمی دانیم. به نظر می رسد هیچ موضع هماهنگی وجود ندارد. آنها بیانیه های ضد و نقیضی را منتشر می کنند. اما موضع ما کاملا روشن است. ما به دنبال حل این بحران هستیم.

وی گفت درخواست هایی که بیشتر شبیه مفاد یک محاصره است دیگر مورد قبول جامعه بین المللی نیست.

شیخ سیف آل ثانی مدیر دفتر ارتباطات دولت قطر نیز روز چهارشنبه اعلام کرد چهار کشور عربی تحریم کننده قطر پس از تغییر درخواست هایشان نشان دادند به گونه ای خطرناک و بی برنامه عمل کرده اند.

عربستان سعودی، امارات عربی متحده، مصر و بحرین روز سه شنبه اعلام کردند قطر باید به شش شرط درخصوص مقابله با تروریسم پایبند باشد و درباره طرحی برای اجرای آنها مذاکره کند. این چهار کشور پیشتر 13 درخواست ازجمله تعطیلی شبکه تلویزیونی الجزیره را مطرح کرده بودند.

شیخ سیف آل ثانی افزود این چهار کشور پیوسته بیانیه هایی ضد و نقیض منتشر کرده اند. هیچ تماس رسمی با قطر چه به طور مستقیم یا از طریق آمریکا یا کویت، که در تلاش به منظور میانجیگری برای حل این بحران هستند، صورت نگرفته است. این بیانیه اخیر نمونه ای دیگر از رفتار خطرناک و بی برنامه آنها در محاصره غیر قانونی قطر است.

قطر اتهامات را در مورد حمایت این کشور از گروه های تروریستی رد می کند و تاکید دارد چنین اتهاماتی دارای انگیزه سیاسی است.

در فهرست درخواست های جدید چهار کشور عربی درخواست های اصلی آنها که در فهرست 13 بندی مطرح شده بود ازجمله تعطیلی شبکه تلویزیونی الجزیره، محدود شدن روابط با ایران، خارج شدن نیروهای ترکیه ای از قطر، اخراج عناصر اسلامگرای تحت تعقیب و پرداخت غرامت بابت خساراتی که گفته می شود علت آن سیاست های قطر بوده است، به چشم نمی خورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها