داعشی‌های خارجی به کشورهایشان بازنمی‌گردند!

داعشی‌های خارجی به کشورهایشان بازنمی‌گردند!
يکشنبه 1 مرداد 1396 - 09:41

رئیس مرکز مبارزه با تروریسم آمریکا احتمال داد اعضای خارجی گروه داعش، به کشورهایشان بازنمی‌گردند بلکه از باقی مانده این گروه تروریستی حمایت خواهند کرد.

العالم-آمریکا

 «نیکلاس راسموسن» رئیس مرکز مبارزه با تروریسم ایالات متحده مدعی شد بسیاری از تروریست‌های خارجی که برای گروه داعش در سوریه و عراق می‌جنگند، تمایل دارند بجای بازگشت به کشور خود، به دفاع از آنچه که از داعش باقی مانده بپردازند.

راسموسن طی سخنرانی در مجمع امنیتی «اسپن» گفت: «بسیاری از خارجی‌هایی که به مناطق جنگی (در سوریه و عراق) رفته‌اند، برای حفظ خلافت (داعش در این کشورها)‌ باقی مانده، جنگیده و به احتمال قوی کشته خواهند شد.»

به نوشته خبرگزاری «رویترز» این اظهارات با ارزیابی‌های قبلی که تاکید می‌کرد بسیاری از تروریست‌های خارجی، بعد از پایان نبرد در سوریه و عراق، به کشورهایشان باز خواهند گشت و تهدید بزرگی می‌شوند، در تضاد است.

وی همچنین افزود که هیچ اطلاعاتی مبنی بر تایید گزارشات کشته شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش دریافت نکرده و چنین چیزی را باور ندارد.

یک مقام اطلاعاتی-امنیتی آمریکا نیز که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت کمتر از 15 هزار عضو داعش اکنون در سوریه و عراق فعال هستند. این رقم در ابتدای درگیری‌ها، بیش از 40 هزار نفر تخمین زده شده بود.

فارس

 

پربیننده ترین خبرها