فرمانده ارشد آمریکایی:

روسیه می تواند آمریکا را از سوریه بیرون کند

روسیه می تواند آمریکا را از سوریه بیرون کند
يکشنبه 1 مرداد 1396 - 11:45

رئیس ستاد فرماندهی عملیات ویژه در ارتش آمریکا اعلام کرد مشروعیت حضور نظامی روسیه در سوریه که به درخواست بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در این کشور جضور یافته اند، دامنه نفوذ بیشتری به مسکو می دهد به طوری که حتی می تواند نیروهای آمریکایی را از این کشور بیرون کند.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، مجله نیوزویک چاپ نیویورک آمریکا به نقل از "ریموند توماس"، رئیس ستاد فرماندهی عملیات ویژه در ارتش آمریکا دیروز در کنفرانس امنیتی "آسپن" که در ایالت کلورادو برگزار شد گفت: "روسیه جای پایی محکمتر و بیشتر از اعتبار آمریکا در سوریه دارد و حتی می تواند از این نفوذ برای اخراج نیروهای آمریکایی استفاده کند".

توماس تصریح کرد، قوانین و منشورهای بین المللی می توانند مانع ادامه حضور آمریکا در سوریه شوند. زیرا حضور و مداخله این نیروها در این کشور غیر قانونی بوده و بدون اجازه دولت قانونی این کشور صورت گرفته است در حالی که روسیه بنا به درخواست رئیس جمهور سوریه و به منظور مبارزه با "داعش" و دیگر گروه های افراطی در این کشور حضور یافته است. همین مسأله می تواند در سطح بین الملل پوشش قانونی برای حضور نظامی روسیه در سوریه فراهم کرده و قدرت مضاعفی به این کشور در برابر امریکا بدهد به طوری که می تواند آمریکا را مجبور به خروج از سوریه کند.

وی تصریح کرد: "اگر روس ها بخواهند با این کارت بازی کنند، آمریکا هیچ شانسی برای ادامه حضور در آنجا نخواهند داشت".

آمریکا از "نیروهای سوریه دموکرات" حمایت می کند؛ به گفته توماس نیروهای عملیات ویژه آمریکا، به نیروهای کرد کمک کرد تا با تغییر نام خود به نام "نیروهای سوریه دموکرات"، حساب خود را از یگان های دفاع قومی کرد YPG جدا کنند؛ از سوی دیگر سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا (سیا) به تازگی اعلام کرده  که ارتباط خود را با دیگر گروه های مسلح که از سال 2011 در صدد براندازی نظام بوده اند، قطع کرده است.

توماس در پایان خاطرنشان می کند که حوادث اخیر سوریه از جمله حمله ائتلاف به نیروهای دولتی این کشور در جنوب و سرنگونی یک فروند هواپیمای نظامی سوریه در شمال، خشم و انتقادهای شدید روسیه را به دنبال داشته است.

توماس معتقد است این شواهد حکایت از آن دارند که در نهایت به محض شکست داعش و نابودی کامل آن در سوریه، روسیه موضوع قانونی بودن حضور نظامی آمریکا در این کشور را مطرح کند.

208

پربیننده ترین خبرها