آمریکا با روسیه همکاری سایبری نمی کند

آمریکا با روسیه همکاری سایبری نمی کند
يکشنبه 1 مرداد 1396 - 17:26

مقام های آمریکائی مخالف همکاری با روسیه در زمینه امنیت سایبری هستند.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم مایک روجرز مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه در کنفرانس امنیتی سالانه اسپن ضمن بیان مخالفت کشورش با تشکیل کمیتۀ مشترک امنیت سایبری با روسیه  در پاسخ به این سؤال که آیا تشکیل کمیته مشترک امنیت سایبری طرح خوبی است یا نَه ، گفت : من مرد سیاست نیستم. الآن چندان وقت مناسبی برای تشکیل کمیته مشترک امنیت سایبری نیست.

اعضای متنفذ کنگره آمریکا شدیداً مخالف تشکیل کمیته مشترک امنیت سایبری با روسیه هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم که ابتدا از تشکیل چنین کمیته ای حمایت می کرد، بعداً از تصمیم خود صرف نظر کرد.

آژانس های اطلاعاتی آمریکا معتقدند که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 مداخله و ایمیل های دمکرات ها را باز و در اینترنت مطالبی در حمایت از ترامپ برای تضمین پیروزی وی بر رقیبش هیلاری کلینتون منتشر کرده است ولی مسکو اتهام مداخلۀ خود در انتخابات آمریکا را رد می کند و ترامپ هم می گوید که در دوران تبلیغات انتخاباتی خود با روسیه هیچ تعاملی نداشته است.

فرستادۀ رئیس جمهوری روسیه به آمریکا هفته گذشته گفته بود که مسکو و واشنگتن برای تشکیل کارگروه مشترک امنیت سایبری با همدیگر مذاکره می کنند.

ترامپ در ماه ژوئیه کنونی گفت که با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در اجلاس گروه 20 در هامبورگ درباره طرح تشکیل کمیته مشترک امنیت سایبری مذاکره کرد.

جمهوریخواهان متنفذ با تشکیل چنین کمیته ای مخالف هستند و می گویند که نباید به روسیه اعتماد کرد.

ترامپ پس از اظهارات جمهوریخواهان ، در صفحۀ توییتری خود نوشت : مذاکرۀ من و رئیس جمهوری روسیه درباره تشکیل کمیتۀ مشترک امنیت سایبری به این معنی نیست که من معتقد به لزوم تشکیل چنین کمیته ای هستم. نَه ، تشکیل چنین کمیته ای امکان ندارد.  

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها