نویسنده اسپانیایی:بن سلمان عربستان را به سوی فاجعه سوق می دهد

نویسنده اسپانیایی:بن سلمان عربستان را به سوی فاجعه سوق می دهد
يکشنبه 1 مرداد 1396 - 17:48

'انخلیس اسپینوزا ' نویسنده وروزنامه نگار اسپانیایی در مقاله ای محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را جوانی بی تجربه وخام دانست که می تواند کشورش را به بدبختی بکشاند.

به نوشته روز یکشنبه خبرگزاری اسپوتنیک، اسپینوزا در روزنامه ال پائیس نوشت: ولیعهد عربستان تبلیغات گسترده ای را در اروپا برای شناساندن خود به غربی ها انجام می دهد وخبرنگارانی که با وی گفت وگو کرده اند او را شخصی جاه طلب و بی پروا توصیف می کنند.
اسپینوزا در ادامه مقاله خود افزود: ملک سلمان از مدت ها قبل پسرش محمد را برای منصب ولیعهدی آماده کرده بود و به همین دلیل وی را در 29 سالگی به عنوان کوچکترین وزیر دفاع جهان منصوب کرد، و مناصب دیگری هم به وی داد.
سلمان همچنین با برکنار کردن برادر ناتنی اش 'مقرن' و تعیین محمد بن نایف به عنوان ولیعهد ، پسرش را در منصب جانشین ولیعهد قرار داد که یک پست جدید در عربستان به شمار می رود وسپس ابزار قدرت در این کشور، یعنی شرکت نفت آرامکو را به دست پسرش سپرد.
بن سلمان با سایر شاهزادگان ال سعود بخصوص پسر عمویش محمد بن نایف، اختلاف دارد، بویژه که این شاهزادگان وی را به عنوان وزیر دفاع عربستان مسئول راه اندازی جنگ علیه یمن در مارس 2015 وتحمیل هزینه های زیاد به کشور بدون نتیجه می دانند.
اسپینوزا افزود: بن سلمان سال گذشته با ارائه طرح اقتصادی 2030 برای قطع وابستگی به نفت خود را در کانون توجه ها قرار داد. در این طرح سرمایه گذاری در بخش خصوصی و برنامه های تفریحی از جمله راه اندازی سینماها در عربستان مد نظر است که با ناراحتی وخشم موسسات دینی محافظه کار سعودی مواجه شده است.
به گفنه نویسنده اسپانیایی، محمد بن سلمان شیخ محمد بن زاید حاکم ابوظبی را الگو وکشور امارات را الهام بخش خود قرار داده است.
نویسنده در عین حال تاکید کرد که اوضاع حقوق بشر ووضعیت زنان در عربستان از جمله نقاط ضعفی است که کار بن سلمان را در کنترل قدرت دشوار می کند و با توجه به واقعیت های حاکم بر جامعه و حکومت عربستان، پیگیری های طرح های مورد نظر او ، قطعا این کشور را با بحران هایی مهمی روبرو خواهد کرد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها