در دیدار جابری انصاری و الجبوری عنوان شد؛

تاکید بر حفظ وحدت و تمامیت ارضی و همبستگی ملی بین اجزای مختلف جامعه عراق

تاکید بر حفظ وحدت و تمامیت ارضی و همبستگی ملی بین اجزای مختلف جامعه عراق
يکشنبه 1 مرداد 1396 - 22:16

در دیدار معاون وزیر خارجه ایران و رئیس پارلمان عراق ضمن گفتگو درباره مسائل منطقه، بر اهمیت حفظ وحدت و تمامیت ارضی و همبستگی ملی بین اجزای مختلف جامعه عراق و رویارویی همه جانبه با تروریسم و افراط گرایی تاکید شد.

العالم _ ایران

حسین جابری انصاری معاون عربى و آفریقای وزارت امور خارجه در ادامه برنامه های دیدار خود از عراق، عصر امروز (یکشنبه) اول مرداد با سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق دیدار و گفتگو کرد. 

در این دیدار، طرفین ضمن تبادل نظر درباره تحولات منطقه ای، به موضوعات مختلف فراروی عراق در مرحله جاری پرداخته و به ویژه بر اهمیت حفظ وحدت و تمامیت ارضی و همبستگی ملی بین اجزای مختلف جامعه عراق، رویارویی همه جانبه با تروریسم و افراط گرایی و انتخابات آتی پارلمان عراق تاکید کردند.

جابری انصاری در این دیدار ضمن انتقال سلام های گرم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به همتای عراقی خود بر دعوت ایشان جهت شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه همچنین گزارشی از برگزاری نشستهای کمیته سیاسی و کمیته حقوقی و فنی دو کشور ارائه کرد.

سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق نیز ضمن اهدای سلام های خود به رئیس مجلس شورای اسلامی، بر قبول دعوت ایشان برای سفر به تهران و شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری تاکید و اعلام کرد پارلمان عراق از تلاشهای دو دولت برای گسترش همکاری ها در تمامی زمینه ها و حل مشکلات اجرایی فراروی روابط دو کشور حمایت می کند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها