اعتراض «علاوی» به فعالیت‌«الحشد الشعبی» در کنار ارتش عراق!

اعتراض «علاوی» به فعالیت‌«الحشد الشعبی» در کنار ارتش عراق!
دوشنبه 2 مرداد 1396 - 13:59

معاون رئیس‌جمهور عراق، با اعتراض مجدد به فعالیت‌ نیروهای «الحشد الشعبی» در کنار ارتش، ادعا کرد که سخن گفتن از عراق با ثبات در شرایط کنونی، فریبکاری و خیالپردازی است.

العالم - عراق

«ایاد علاوی» معاون رئیس‌جمهور عراق بار دیگر، به مسئله فعالیت نیروهای «الحشد الشعبی» در عراق اعتراض کرد و  مدعی شد: نمی‌توان برای عراق دو ارتش متصور شد. یکی رسمی و دیگری تحت عنوان الحشد الشعبی.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی «الاعظمیة نیوز»، وی گفت: نتیجه وجود دو ارتش برای عراق، یکی رسمی و یکی تحت نام الحشد، کاملا مشخص است بین این دو ارتش، برخورد به وجود خواهد آمد.

این در حالی است که پارلمان عراق از آذر ماه گذشته با ادغام نیروهای الحشد در ارتش این کشور موافقت کرده است و فرماندهی الحشد بارها اعلام کرده است که تحت فرمان «حیدر العبادی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح کشور هستند.

علاوی که زمانی خود، نخست‌وزیر عراق بود، گفت: باعث تاسف است که پیروزیهای گرانبهای نیروهای مسلح عراق و الحشد الشعبی قهرمان و رزمنده، همچنان از سوی برخی شخصیت‌های سیاسی به طور جدی تهدید می‌شوند.

معاون رئیس‌جمهور عراق افزود: ما نمی‌خواهیم مسائل را وحشتناک جلوه دهیم..اما هرگونه فریبکاری و سوق دادن مردم به سوی دریای خون جدید در کشور را رد می‌کنیم. ثبات در عراق صرفا با عبور از طائفه‌گری و سهم‌بندی سیاسی و تشکیل دولتی بر اساس عدالت و برابری و حاکمیت قانون و اولویت شهروندان محقق خواهد شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها